logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
ریسک حادثه رویداد

تفاوت 3 واژه ریسک، حادثه و رویداد

ریسک، حاثه و رویداد: چه تفاوت هایی دارند؟

ریسک (Risk) عبارتست از تاثیر عدم قطعیت به روی یک موضوع یا یک هدف. هرچیزی که قطعی نباشد، برای دسترسی به آن باید ریسک کنیم. معمولا زمان، ابعاد، محل و یا پیامدهای یک هدف برای ما کاملا روشن وقطعی نیستند. مطابق مبحث 12 مقررات ملی، Risk  به حاصلضرب احتمال وقوع یک رویداد در پیامدهای ناشی از یک حادثه در مواجه با عوامل زیان آور گفته می شود. به معنای ساده تر Risk ترکیبی از احتمال به وقع پیوستن در شدت پیامدهای یک حادثه می باشد.

حادثه (Accident) عبارت است از اتفاق ناخواسته ای که منجر به مرگ، بیماری، صدمه جانی، زیست محیطی، اعتباری و یا ترکیبی از آنها گردد. تفاوت بین حادثه (Accident) و رویداد (Incident) آنست که وقوع حادثه در مدت کوتاهی است ولی رویدادی که مسبب آسیب یا بیماری میشود ممکن است، در مدت روزها، ماهها و حتی سالها اتفاق بیافتد. از سوی دیگر اتفاقی که منجر به یک حادثه بشود و یا پتانسیل منجرشدن به یک حادثه را داشته باشد، نیز رویداد است. رویداد بدون آسیب، شبه حادثه (Near Miss) و رویداد منجر به آسیب (Accident) است.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب