logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
مزایا و معایب کفپوش اپوکسی

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی

همه چیز درباره کفپوش اپوکسی ارزان

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی، شامل موارد بسیار متعددی هستند. به طور کلی استفاده از این ماده در چند سال گذشته، رواج زیادی پیدا کرده است. به خصوص که اکثر افراد ترجیح می دهند خانه ای با سطح یک دست داشته باشند. اپوکسی یکی از معروف ترین متریالی است که این روزها در دکوراسیون منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول توانسته جایگزین خوبی برای انواع سرامیک، چینی و پارکت باشد. با این حال باید بدانید که این ماده علاوه بر مزایای مختلف خود، معایبی نیز دارد. در این مقاله تخصصی برآنیم تا شما را با انواع مزایا و معایب گوناگون کفپوش اپوکسی آشنا کنیم. پیش از آن بیایید کمی بیش تر با این ماده محبوب و قابل دسترس آشنا شویم!

پوشش های اپوکسی کف می توانند باعث افزایش طول عمر کف منزل شما شوند و در عین حال زیبایی بصری خاصی به آن ببخشند. به طور کلی کف های بتنی ممکن است توسط متریال مختلف لکه دار شوند و در اثر مواد خورنده شیمیایی آسیب ببینند. به این ترتیب با استفاده از یک کفپوش مقاوم و درجه یک، می توان از نفوذ هرگونه ماده شیمیاییِ مضر به کفِ خانه جلوگیری کرد. همچنین روغن و مایعات نمی توانند به سطح اپوکسی نفوذ کنند، زیرا از سطحی قوی، بادوام و متراکم برخوردار  است.

برای آشناییِ بیش تر با مزایا و معایب کفپوش اپوکسی، از شما دعوت می کنیم تا در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید. در این مقاله طیف گسترده ای از انواع مزایا و معایب را مورد بررسی قرار داده ایم. همچنین تفاوت هایی از اپوکسی و سرامیک را مطرح کرده تا شما بتوانید انتخاب درستی هنگام خرید داشته باشید. در وردست نیز می توانید انواع کفپوش اپوکسی را مشاهده و خریداری نمایید.

آشنایی با مزایا و معایب کفپوش اپوکسی

مزایای کفپوش اپوکسی برای منزل

هنگام تصمیم گیری جهت استفاده از کفپوش اپوکسی برای منزل، باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید. یکی از تاثیرگذارترین عوامل، مزایا و معایب این مواد هستند. در واقع با بررسی دقیق مزایا و معایب، می توانید تصمیم درستی نسبت به خرید یا عدم خرید کفپوش اپوکسی بگیرید. در این مقاله به مزایا و معایب استفاده از اپوکسی برای اهداف خانگی و صنعتی می‎پردازیم تا به شما در تصمیم‎گیری صحیح کمک کنیم.

  • قیمت اقتصادی:

از میان مزایا و معایب کفپوش اپوکسی، قیمت اقتصادی گزینه مهمی است، زیرا هم می توان آن را در دسته معایب و هم در دسته مزایا قرار داد. قیمت هر متر مربع اپوکسی، با کیفیت آن ارتباط مستقیم دارد. به طور معمول کفپوش های باکیفیت، قیمت بالاتری نسبت به نمونه های ارزان تر دارند. البته قیمت کفپوش اپوکسی هر چقدر هم بالا باشد، نسبت به انواع کفپوش ارزان تر است، زیرا می توان آن را مستقیما بدون نیاز به سیستمِ جداگانه برای اتصال، بر روی بتن نصب کرد.

  • مقاومت بسیار بالا:

از مهم ترین مزایای کفپوش اپوکسی می توان به مقاومت بسیار بالای آن اشاره کرد. این ماده می تواند فشارهای سنگین، سایش و فشارهای فیزیکی روزانه را بدون کوچک ترین افت کیفی تحمل کند. همچنین اپوکسی در برابر خوردگی شیمیایی و مکانیکی بسیار مقاوم است. به این ترتیب می توان آن را برای فضاهایی که در معرض خوردگی شیمیایی یا اصطکاکی دارند، مورد استفاده قرار داد.

  • سهولت در طراحی و شکل‎دهی:

مزیت دیگر کفپوش اپوکسی برای منزل، شکل پذیر بودنِ آن است. این مورد را می توان در متریال مورد استفاده در اپوکسی جستجو کرد. به موجب این مزیت، امکان افزودن برخی افکت ها و جلوه های نوری به کفپوش وجود دارد. کفپوش های اپوکسی رگه دار، به دلیل خاصیت شکل پذیریِ اپوکسی به وجود آمده اند.

با معایب کفپوش اپوکسی آشنا شوید

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی، باعث تنوع در طیف طرفداران و مشتریان این متریال شده اند. همان‌طور که اشاره کردیم، کفپوش‌های اپوکسی علاوه بر مزایای فراوان خود، معایبی نیز دارند. البته از تعداد بالای طیف طرفداران اپوکسی، اینطور می توان نتیجه گرفت که مزایای این محصولات نسبت به معایب‎شان بیش تر است. برای آشنایی بیش تر با این معایب، بهتر است ادامه مقاله را مطالعه کنید.

  • لیز بودن و چسبندگی:

یکی از رایج ترین معایب اپوکسی کف این است که به محض خیس شدن، به شدت لیز می شود. به این ترتیب ممکن است افراد در معرض لیز خوردن و افتادن قرار بگیرند. این مشکل به خصوص برای کودکان خطر آفرین بوده و اگر در منزل کودک دارید، بهتر است جوانب نصب اپوکسی را بررسی کنید. همچنین با بالا رفتن رطوبت هوا، برخی از نمونه های اپوکسی خاصیت چسبندگی پیدا می کنند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، بهتر است در انتخاب نمونه اولیه کفپوش اپوکسی دقت لازم را به عمل بیاورید.

  • دشواری در نصب اولیه:

برای ساخت کف بتنی قبل از اجرای اپوکسی، انجام چند مرحله اصلی ضرورت دارد. طی این فرآیند، بتن تولید شده باید تمیز و عاری از هرگونه روغن یا گریس باشد. به این ترتیب نصب کننده ممکن است حین نصب با مشکلاتی رو به رو شود. نکته دیگری که ممکن است فرآیند نصب را با دشواری رو به رو کند، تغییر رنگ اپوکسی هنگام اجرای آن بر روی کف است.

این ماده به طور کلی شفاف و بی‎رنگ بوده و تراز کردن آن به صورت یک  دست، کار ساده ای نخواهد بود. کفپوش اپوکسی مستلزم این است که دقیقا طبق مختصات نصب شود، در غیر این صورت ظاهر بصری جذابی نخواهد داشت.

بررسی 4 تفاوت میان اپوکسی کف و سرامیک

دانستن مزایا و معایب کفپوش اپوکسی، شما را در انتخاب بهتر این محصولات یاری می کند. شما به عنوان یک شهروند آگاه، همچنین باید از تفاوت هایی که میان اپوکسی و سرامیک کف وجود دارد نیز آگاه باشید. بخشی از این تفاوت ها محسوس بوده و تنها با یک ارزیابی اولیه می توانید آن ها را تشخیص دهید. در حالی که برخی دیگر نیاز به ارزیابی متخصصانه دارند. در ادامه شما را با 4 تفاوت میان اپوکسی و سرامیک آشنا می کنیم.

  1. اپوکسی کف یک بافت صاف و سطح تمیز بر روی زمین فراهم می کند. این در حالی است که سرامیک دارای رگه ها و بندهایی بین هر قطعه است. وجود این بندها زمینه را برای رشد میکروب ها و باکتری هایی که در معرض رطوبت هستند، فراهم می آورد.
  2. استفاده از کفپوش اپوکسی برای منزل، می تواند یک سطح لغزنده ایجاد کند. در مقابل سرامیک خاصیت لغزش کمتری نسبت به اپوکسی دارد و می توان آن را به راحتی تمیز کرد. البته در سال های گذشته موادی برای کاهش لغزندگی در سطوح اپوکسی نیز تولید شده اند.
  3. آخرین تفاوت عمده میان اپوکسی کف و سرامیک، حداکثر مقاومت آن ها در برابر فشارهای بیرونی است. اپوکسی در برابر اغلب فشارهای فیزیکی مقاومت کرده و به راحتی نمی شکند. این در حالی است که سرامیک ممکن است شکسته یا دچار ترک شود.

 

سخن نهایی

در ابتدای این مقاله شما را با مزایا و معایب کفپوش اپوکسی آشنا کردیم. همچنین گفتیم که اپوکسی به دلیل مزایایی که دارد، انتخاب مناسبی برای کفپوش های صنعتی به شمار می آید. علاوه بر این می توان آن را برای تامین اهداف خانگی نیز مورد استفاده قرار داد.

با وجود تمامی این مزایا، اپوکسی ها معایبی نیز دارند که در بخش های قبلی به طور کلی آن ها را بررسی کردیم. شرکت ها، سازمان ها و افراد هنگام تصمیم‎گیری برای استفاده از اپوکسی، باید به این معایب توجه کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند. برای اینکه بتوانید انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید، از شما دعوت می کنیم تا بروشورهای مختلف درباره اپوکسی ها را مطالعه کنید. این بروشورها معایب و مزایای کفپوش اپوکسی را به طور کامل توضیح داده اند!

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب