logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
پرونده مالیاتی برای خانه‌های خالی

۴۸۲۷ پرونده مالیاتی برای خانه‌های خالی استان تهران

تهران- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تشکیل چهار هزار و ۸۲۷ پرونده مالیاتی خانه‌های خالی ارسالی از طرف وزارت راه و شهرسازی و الزام مالکان برای عرضه ملک به بازار مسکن خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «حسین جنتی» گفت: در راستای شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه و الزام مالکان به عرضه ملک خود به بازار مسکن و همچنین تکمیل سامانه املاک و اسکان مطابق با مواد ۵۴ و ۱۶۹ مکرر مالیات‌های مستقیم، سلسله جلسات بین سازمان امور مالیاتی مناطق جنوب استان تهران و شهر تهران با حضور نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، اداره کل امور مالیاتی استان و مودیان مالیاتی تشکیل شد تا موارد مربوط به دادرسی‌های مالیاتی مساکن خالی بررسی شود.

وی با بیان اینکه این جلسات به صورت مستمر و هفتگی برگزار می‌شود، افزود: تاکنون در مجموع برای چهار هزار و ۸۲۷ مورد اطلاعات ارسالی از طرف وزارت راه و شهرسازی پرونده مالیاتی تشکیل شده و برای یک هزار و ۶۷۲ مودی برگه دعوت و تعیین وقت برای حضور در جلسه هیات حل اختلاف صادر شده است.

جنتی، همچنین از صدور ۴۵۱ رای بدوی و ۶۳ قرار کارشناسی به همراه ۴۱ رای تعدیل صادره خبر داد.

به گزارش ایرنا، اخذ این مالیات توسط دولت با رویکرد تنظیم‌گری (نه درآمد زایی) و با هدف مقابله با محتکران مسکن (اشخاصی که تعداد زیادی از خانه‌های در اختیار خود را خالی نگه داشته‌اند) و به تبع آن افزایش عرضه واحدهای مسکونی خالی انجام می‌شود.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین اخبار