logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
سامانه خودنویس

ثبت قرارداد اجاره ۲۳ هزار و ۸۳۴ مشاور املاک در سامانه خودنویس

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن– هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس از مشارکت مشاوران املاک در ثبت معاملات اجاره در سامانه خودنویس خبر داد و گفت: طبق آمارهای اخذ شده از سامانه خودنویس تاکنون ۲۳ هزار و ۸۳ مشاور املاک از سامانه خودنویس برای ثبت قراردادهای اجاره استفاده کردند.

مدیر سامانه خودنویس ادامه داد: قراردادهای اجاره ثبت شده در سامانه خودنویس تاکنون به ۶۷۷ هزار و ۴۵۵ فقره رسیده است و ثبت قراردادهای خرید و فروش نیز که در سامانه خودنویس از خردادماه امکان ثبت داشتند به رقم ۶۳۰ قرارداد رسید.

درباره سامانه خودنویس بیشتر بدانید

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، از آغاز سال ۱۴۰۳، ثبت قراردادهای اجاره برای دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس اجباری خواهد بود. سامانه خودنویس املاک (khodnevis.mrud.ir) با هدف نظارت بر قیمت مسکن و ساماندهی آن توسط وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شده است تا شهروندان بتوانند قراردادهای ملکی خود را به صورت رایگان تنظیم و ثبت کنند.

در نسخه کنونی سامانه خودنویس، تمامی انواع قراردادهای اجاره شامل مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس هستند. همچنین پنل مشاوران املاک نیز برای مشاورین فعال شده است. در نسخه بعدی سامانه، امکان ثبت قراردادهای فروش ملک نیز فراهم خواهد شد.

هادی عباسی‌اصل، معاون وزیر راه و شهرسازی، اخیراً اعلام کرده است: «از ابتدای امسال تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان باید فقط در سامانه خودنویس ثبت شوند. دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس هم برای مشاوران املاک و هم برای عموم مردم به صورت رایگان امکان‌پذیر است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال ثبت مبایعه‌نامه‌ها نیز به سامانه خودنویس منتقل خواهد شد.»

راهنمای ورود به سامانه خودنویس:
سامانه «خودنویس» جایگزین سامانه ثبت معاملات و املاک کشور شده و مطابق با ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، امکان تنظیم قرارداد بین موجر و مستأجر بدون هیچ هزینه‌ای در این سامانه فراهم شده است.

یکی از ویژگی‌های برجسته این سامانه صرفه‌جویی در هزینه کمیسیون مشاوران املاک است. موجر و مستأجر می‌توانند بدون واسطه و به صورت رایگان درخواست و مبایعه‌نامه خود را ثبت کنند.

اولین مرحله ورود به سامانه خودنویس برای گروه‌های مختلف از جمله موجرین، مستاجرین و مشاورین املاک یکسان است. ابتدا نشانی اینترنتی سامانه خودنویس khodnevis.mrud.ir را در مرورگر خود وارد کنید و سپس بر روی گزینه ورود در قسمت سمت چپ صفحه کلیک کنید. در این مرحله، برای احراز هویت به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خواهید شد. با تکمیل اطلاعات درخواستی و تایید هویت، می‌توانید از خدمات مختلف سامانه خودنویس مانند ثبت قراردادهای اجاره، دریافت کد رهگیری و استعلام آن استفاده کنید.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین اخبار