logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
تحقق ساخت ۶ میلیون مسکن

الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین برای تحقق ساخت ۶ میلیون مسکن

وزیر راه و شهرسازی از برنامه الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری و تشکیل ستاد اجرایی سازی این برنامه در وزارتخانه خبر داد و گفت: تامین این میزان زمین، عملا می‌تواند ما را به عدد ساخت ۶ میلیون مسکن برساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز هیئت دولت با قدردانی از همکاری‌های وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و امور خارجه و دیگر بخش‌های مرتبط در زمینه افزایش قابل توجه ترانزیت کالا از کشور، به افزایش ۸۹ درصدی آمار ترانزیت در ۳۳ ماهه دولت مردمی نسبت به ۳۳ ماهه متناظر دولت قبل اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته فقط در بخش جاده‌ای ۱۵ میلیون تن ترانزیت کالا داشتیم. در برنامه هفتم توسعه رسیدن به عدد ۱۶ میلیون تن ترانزیت کالا در سال اول اجرای برنامه هدف‌گذاری شده که با توجه به روال فعلی اطمینان دارم که تا پایان سال ۱۴۰۳ از رقم ۲۲ میلیون تن عبور خواهیم کرد و این مایه افتخار برای کشور و البته از ثمرات تلاش‌های شهید عزیز ما در توسعه و تقویت روابط با همسایگان است.

بذرپاش همچنین به موضوع مسکن و مباحث مطرح شده درباره آن در ایام تبلیغات انتخاباتی اشاره و با بیان اینکه ساخت مسکن یک اقدام زمان‌بر و چند ساله است، اظهار کرد: در مدت سپری شده از دولت مردمی بر اساس آمار مراجع رسمی، عملیات ساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و از این تعداد تاکنون بیش از ۵۶۰ هزار واحد تکمیل و تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغ قانون ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال در آبان سال ۱۴۰۰ گفت: در حدود ۲۹ ماهی که از آغاز اجرای این قانون گذشته یک عقب‌ماندگی ناچیزی نسبت به زمان داشتیم که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این عقب‌ماندگی نیز قرار بود، جبران شود.

برنامه الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری

بذرپاش همچنین با بیان اینکه طبق اعلام رسمی بانک مرکزی رشد تولید بخش مسکن از منفی ۶,۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است، به برنامه الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری کشور و تشکیل ستاد اجرایی‌سازی این برنامه در وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: اجرای این برنامه و تامین این میزان زمین، عملا می‌تواند ما را به عدد ساخت ۶ میلیون مسکن برساند.

احداث ۲ شهر در سواحل جنوبی کشور آغاز شده است

وزیر راه و شهرسازی به آغاز اجرای طرح ساخت شهرهای ساحلی در دولت مردمی نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح دیگر از سطح آرزو گذشته و امروز احداث دو شهر ساحلی در سواحل جنوبی کشور آغاز شده است.

احداث ۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی جدید

وی افزود: همچنین در بخش روستایی نیز کار بی‌سابقه‌ای انجام شده و علاوه بر بهسازی و روکش راه‌های روستایی، در این دولت ۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی جدید احداث شده و نوسازی ۵۴۵ هزار خانه روستایی نیز آغاز شده که ۳۰۰ هزار واحد آن تکمیل و به مردم تحویل شده است. علاوه بر اینها از مجموع برنامه واگذاری یک میلیون قطعه زمین به روستائیان، واگذاری ۷۰۰ هزار قطعه آن انجام شده که این نیز کاری بزرگ و ارزشمند است.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین اخبار