logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
قیمت پمپ آب خانگی

آشنایی با عوامل تاثیرگذار بر قیمت پمپ آب خانگی

 عوامل تاثیر گذار بر قیمت پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی یکی از وسایل کاربردی در دنیای امروز است. امروزه به دلیل گسترش شهرها و افزایش جمعیت ساختن خانه های آپارتمانی و چند طبقه معمول تر گشته است. از سوی دیگر افزایش جمعیت شهر ها نیاز به آب را بیش از پیش بیشتر کرده است. اما آیا هر پمپ آبی با هر قیمتی مناسب است؟

چه عواملی را در هنگام خرید پمپ آب باید در نظر بگیریم؟ قیمت پمپ آب خانگی حدودا چند است؟ کدام پمپ برای کدام ساختمان مناسب است؟ پاسخ به این سوال ها و تعداد زیادی سوال دیگر در این مقاله قرار گرفته است. پس اگر به دنبال خرید مناسب ترین و بهترین پمپ آب خانگی هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ویژگی های بهترین پمپ آب خانگی

بهترین پمپ آب خانگی برای هر کسی با توجه به نیاز و تعداد طبقات ساختمان ممکن است متفاوت باشد. زیرا هر کسی نسبت به نیاز خود و شرایطی که دارد باید بهترین پمپ آب خانگی را انتخاب کند. ما در اینجا تلاش کردیم تا به طور خلاصه ویژگی های معمولی که باید یک پمپ آب مناسب داشته باشد را بیان کرده ایم.

  • کم صدا باشد: اگر پمپ آب در داخل واحد خانه قرار گیرد طبیعتا نباید صدای زیادی تولید کند. حتی اگر پمپ آب داخل پارکینگ و یا ورودی ساختمان نیز قرار گیرد صدای آن می تواند آزاردهنده باشد. پس پمپ آبی که صدای کمتری تولید کند مناسب تر است. اگر قصد دارید تا تنها برای واحد خود پمپ تهیه کنید می توانید به سراغ پمپ واحدی بروید که هم صدای کمی دارد و هم فضای کمی را اشغال می کند.
  • قدرت زیادی داشته باشد: این مسئله به تعداد واحد ها، ارتفاع ساختمان و فشار آب منطقه بستگی دارد. اینکه چه مدل پمپی با چه سایزی برای چه مکانی مناسب است را در ادامه با بررسی انواع پمپ ها بررسی خواهیم کرد.
  • قیمت مناسب داشته باشد: طبیعتا در هنگام ساخت هر اپارتمانی هزینه های زیادی را باید افراد متحمل شوند. چه برای استفاده شخصی و چه برای فروش باید به صرفه و مناسب بودن قیمت لوازم و وسایل بکار رفته در ساختمان را در نظر داشته باشید. در بخش های بعدی در ارتباط با عوامل تاثیر گذار بر قیمت پمپ آب خانگی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های مرتبط با شرکت تولید کننده

  • میزان مصرف انرژی پمپ یکی از موارد مهم است: پمپ آب یکی از لوازم پر استفاده در طول روز می باشد. به همین دلیل است که میزان مصرف انرژی پمپ بر روی قبض های شما تاثیر فراوانی خواهد داشت. از سوی دیگر به دلایل محیط زیستی استفاده بیش از حد از منابع ملی، کاری صحیح نیست. توجه داشته باشید که توان پمپ و کارایی آن با مساحت و نیاز شما همخوانی داشته باشد.
  • کیفیت و برند پمپ: اینکه پمپ خدمات پس از فروش داشته باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد شما را از خرید مجدد و یا تعمیرات گسترده این وسیله در امان نگه می دارد.

انتخاب پمپ آب مناسب بر اساس تعداد طبقه و واحد خانه

با توجه به این مسئله که اندازه و توان پمپ از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پمپ آب خانگی و همچنین میزان انرژی مصرفی آن می باشد؛ پس باید مناسب ترین پمپ را نسبت به نیازتان انتخاب کنید.

  • بهترین پمپ آب خانگی برای خانه های یک طبقه: ما انواع پمپ با توان های گوناگون داریم. بین نیاز ساختمان و توان پمپ باید هماهنگی وجود داشته باشد. این مسئله باعث می گردد که هم به میزان آب کافی دسترسی داشته باشید و هم مصرف برقتان بیش از حد نباشد. پمپ نیم اسب مناسب ترین پمپ برای خانه های یک طبقه است. اگر ساختمان تان یک واحدی است می توانید از پمپ نیم اسب محیطی و اگر دو واحدی است از پمپ نیم اسب بشقابی استفاده کنید.
  • کدام پمپ برای خانه دو طبقه مناسب تر است؟ برای خانه های دو طبقه با تعداد یک یا دو واحد می توان از پمپ آب خانگی یک اسب بشقابی استفاده کنید.
  • پمپ آب مناسب برای خانه سه طبقه: اگر در هر طبقه تنها یک واحد وجود دارد می توانید از پمپ آب جتی یک اسب استفاده کنید. اما اگر تعداد واحد ها بیشتر است دیگر پمپ های یک اسب پاسخ گو نیاز شما نخواهند بود. پس برای خانه های سه طبقه دو واحدی و سه واحدی باید از پمپ آب 1.5 اسب دو پروانه استفاده کنید.
  • بهترین پمپ آب خانگی برای ساختمان 4 طبقه: اگر خانه تک واحدی و متراژ هر واحد حداکثر 70 متر باشد پمپ آب یک اسب جتی می تواند پاسخ گو نیاز شما باشد. برای ساختمان های دو واحدی و سه واحدی اما نیاز به پمپ آب 1.5 اسب دو پروانه دارید.
  • برای خانه پنج طبقه نیز باید از پمپ آب دو اسب پروانه ای استفاده کنید. توجه داشته باشید که تمام این موارد برای استفاده مشترک همه واحد های ساختمان از یک پمپ و یک منبع آب بیان شده است. اگر قصد دارید برای هر واحد پمپ جدا قرار دهید باید انواع دیگری پمپ را در نظر بگیرید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پمپ آب خانگی

از هر چه که بگذریم سخن پول خوش تر است. پس وقت را هدر ندهیم و هرچه سریعتر به سراغ عوامل تاثیر گذار بر قیمت پمپ آب خانگی برویم.

  • برند پمپ آب و کیفیت آن را در نظر داشته باشید.
  • قطر لوله ورودی و خروجی پمپ و میزان آبی که در هر لحظه پمپاژ می کند.
  • قدرت، توان و میزان برق مصرفی که پمپ آب خانگی به آن نیاز دارد.
  • نرخ ارز ( توجه کنید که قیمت پمپ آب خانگی مانند بسیاری دیگر از لوازم و دستگاه ها تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار می گیرد.)
  • ارتفاع و دبی پمپ بر قیمت پمپ آب خانگی تاثیر گذار است. ( دبی پمپ یعنی میزان آبی که در زمان مشخص جا به جا می شود. ارتفاع یا هد نیز به معنای میزان فشاری است که بر اساس آن آب تا حد لازم و مشخصی به بالا منتقل می گردد. )

مواردی که در هنگام خرید بهترین پمپ آب خانگی باید در نظر داشته باشید

حالا که از همه عوامل مالی و ویژگی های پمپ آب خانگی آگاه شدید وقت آن رسیده که بدانید، در هنگام خرید این وسیله باید به چه نکاتی توجه کنید.

  • متناسب بودن قیمت پمپ آب خانگی با بودجه مدنظرتان
  • نوع و ولتاژ برق مورد نیاز پمپ
  • میزان مصرف انرژی و توان پمپ
  • تعداد طبقات، مساحت و متراژ واحد ها
  • برند پمپ، کیفیت آن و همچنین شرایط خدمات پس از فروش و گارانتی آن
  • تعداد شیر های ساختمان و میزان مصرف آب
  • بررسی دبی و هد پمپ و متناسب بودن آن با ساختمان
  • قطر لوله ورودی و خروجی پمپ

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا پیرامون موضوع قیمت پمپ آب خانگی به نکاتی در ارتباط با خرید و ویژگی های این دستگاه نیز بپردازیم. برای خرید پمپ آب خانگی حتما به مکان های مطمئن مراجعه کنید. خرید اینترنتی این وسیله در هنگامی که محصول مناسب خود را از قبل انتخاب کرده اید کاری منطقی بنظر می رسد. امیدواریم مطالب بیان شده در این مقاله برای شما مفید واقع گردند. در وردست می توانید انواع پمپ آب خانگی را مشاهده و خریداری نمایید.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب