logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
قیمت اتو لوله

بررسی قیمت اتو لوله و کاربرد های آن

بررسی قیمت اتو لوله

یکی از مهم ترین کار ها و فرآیند ها در زمینه صنایع که کاربرد خانگی نیز دارد لوله و لوله کشی است. از آنجایی که انجام خدمات لوله کشی کاری سخت و در عین حال حیاتی است استفاده از ابزار کاربردی که کار را آسان تر می کند دارای ضرورت می باشد. یکی از این ابزار ها اتو لوله است. در وردست می‌توانید قیمت اتو لوله در انواع مختلف را مشاهده نمایید.

اتو لوله یک ابزار کمکی برای متصل کردن قطعات برش خورده لوله ها به یکدیگر می باشد. استفاده از این وسیله تا حدود زیادی از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری می نماید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با اتو لوله و کاربرد های آن آشنا کنیم. در انتها نیز نکاتی در مورد قیمت اتو لوله و نحوه خرید آن بیان می کنیم. اگر در ارتباط با این مسائل کنجکاو هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اتو لوله چیست؟

اتو لوله که به آن دستگاه جوش لوله نیز می گویند یکی از ابزار های کاربردی در حوزه لوله کشی است. از اتو لوله برای متصل کردن انواع لوله های پلی اتیلن و سبز می توانید استفاده کنید. این دستگاه دارای المنت هایی می باشد که با کمک جریان برق داغ می گردند.

این المنت ها وقتی که به لوله متصل می شوند آنها را داغ می کنند و سبب می گردند تا امکان اتصال آنها به هم فراهم شود. عمده کاربرد اتو لوله در اتصال لوله های آب به ویژه در ساختمان ها به یکدیگر می باشد. لوله کشی ساختمان یکی از سخت ترین و مهم ترین کار هایی است که باید انجام پذیرد. استفاده از اتو لوله نه تنها کار را آسان تر می کند بلکه سرعت انجام لوله کشی را نیز بالا می برد.

مشخصات فنی که بر قیمت اتو لوله تاثیر گذار است

در این بخش به طور کلی تعدادی از مشخصات فنی که در اکثر مدل های این وسیله مشابه است را با هم بررسی می کنیم.

  • تعداد المنت: معمولا اکثر اتو لوله ها دارای دو المنت جهت گرم کردن لوله می باشند. تعداد المنت ها و حداکثر دمایی که هر کدام از این المنت ها تولید می کنند نسبت به مدل دستگاه و کاربرد مورد نظرتان می تواند متفاوت باشد. این عامل بر قیمت اتو لوله نیز تاثیر گذار است. به طور کلی هر کدام از این المنت ها دمایی بین ۵۰ تا ۳۶۰ درجه سانتی گراد را تامین می کنند. بر روی این دستگاه هم چنین قالب هایی وجود دارند که نر و ماده بودن لوله را تعیین می کنند تا لوله ها به خوبی درون هم قرار گیرند.
  • توان مصرفی: توان مصرفی انواع اتو لوله نسبت به مدل آن می تواند متفاوت باشد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که توان مصرفی با نوع کاری که شما از دستگاه انتظار دارید همسان باشد. توان دستگاه معمولا در بازه ای بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ وات می باشد که این مسئله نیز بر قیمت اتو لوله تاثیر گذار است. این نکته را از خاطر نبرید که هرچه توان دستگاه بیشتر باشد قیمت و قدرت آن نیز بیشتر خواهد بود. توان مصرفی مناسب برای لوله کشی های داخل ساختمان ۱.۲ کیلووات است.
  • اندازه سوکت: اندازه سوکت نیز باید با نوع لوله ای که شما معمولا با آن کار می کنید همسان باشد. انواع مدل های اتو لوله دارای سوکت های گوناگون در سایز های مختلف می باشند. تنوع بالا باعث شده تا شما به راحتی از بین این محصولات دست به انتخاب بزنید.
  • برند تولید کننده دستگاه: مسئله برندینگ یکی از تاثیر گذار ترین عوامل بر کیفیت و قیمت اتو لوله می باشد.
  • قابلیت تنظیم حرارت: در بخش المنت ها به مسئله اهمیت دمای تولیدی دستگاه اشاره کردیم. اما نکته مهم بدی که نباید از آن غافل شویم اهمیت قابلیت تنظیم دما است. زیرا در کار لوله کشی شما ممکن است با انواع لوله ها با جنس های گوناگون رو به رو شوید و برای کار با آن ها نیاز دارید که دمای گوناگون بکار ببرید.
  • امکانات، تعلقات و ویژگی های اضافه محصول: صفحه نمایش دیجیتال، تایمر، قابلیت تنظیم دما و… عوامل و آپشن های اضافه ای هستند که بر قیمت اتو لوله تاثیر گذار می باشند.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: این مورد با مسئله برند انتخابی شما ارتباط مستقیم دارد.

ویژگی های یک دستگاه اتو لوله خوب

  • دارا بودن چندین سری مختلف برای گرم کردن لوله در اندازه های گوناگون و قابلیت تنظیم دما
  • پخش گرما توسط دستگاه به صورت یکنواخت و سریع صورت پذیرد تا علاوه بر افزایش سرعت کار امکان اتصال محکم تر لوله ها به یکدیگر نیز فراهم گردد.
  • دستگاه دارای کابل بلند، منعطف و سفت باشد تا هم امکان جا به جایی دستگاه فراهم گردد همچنین کابل ماندگاری بالایی داشته باشد.
  • وجود عایق حرارتی از اتلاف انرژی و مصرف برق جلوگیری می کند. علاوه بر این از صرف زمان اضافه برای گرم شدن مجدد دستگاه جلوگیری می نماید.

مزیت های استفاده از اتو لوله

در این بخش بررسی می کنیم که چرا بجای چسب باید از اتو لوله استفاده کنیم. با کمک این دستگاه دیگر نیازی به چسب برای متصل کردن لوله ها بهم دیگر نخواهید داشت. همین مسئله به افزایش سرعت کار نیز کمک می کند.

  • استحکام و دقت کار با استفاده از اتو لوله افزایش می یابد.
  • تمام این مسائل کمک می کند که اطمینان شما از آب بندی های لوله مطمئن گردد و دقت کارتان افزایش یابد.

نکاتی که در هنگام خرید اتو لوله باید به آنها توجه کنید

قیمت اتو لوله مسئله مهمی است. به طور کلی مسئله پول و قیمت نه تنها در این دستگاه بلکه در تمام موارد زندگی اهمیت دارد. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید به صرفه بودن و مناسب بودن محصول نسبت به نیازتان و نه کم بودن قیمت آن است. خرید از مرجع های رسمی و ‌مورد اطمینان اهمیت دارد. علاوه بر این توجه کنید که محصول دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. قبل از خرید با انواع مدل های دستگاه آشنا شوید تا مناسب ترین را نسبت به نیازتان خریداری نمایید.

نحوه کار

  1. ابتدا با قیچی و یا اره محلی که قرار است به یکدیگر متصل شوند را برش می دهیم.
  2. سپس دستگاه را روشن می کنیم و تا زمان داغ شدن المنت ها صبر می نماییم.
  3. نر و ماده بودن لوله را مشخص کنید و بر طبق آن لوله را مورد حرارت قرار دهید.

سخن پایانی

یکی از نکات مهمی که در هنگام استفاده از اتو لوله باید رعایت کنید موارد ایمنی است‌. استفاده از دستکش از آسیب به دست شما جلوگیری می کند. حتما قبل از روشن کردن دستگاه به اتصالات برق و سیم های آن توجه کنید تا دچار برق گرفتگی و یا سوختگی دستگاه نشوید.

پس از پایان کار از آنجایی که همچنان دستگاه داغ است تلاش کنید تا آن را در کنار مواد و لوازم قابل اشتعال قرار ندهید. به هیچ عنوان در هنگام کار دستگاه به بخش های داغ آن جهت تست کردن دما دست نزنید. امیدواریم مطالب بیان شده در این مقاله برای شما مفید واقع گردند.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب