logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
انواع داکت اسپلیت

آشنایی با انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت چیست ؟

در این مقاله به سراغ آشنایی با انواع داکت اسپلیت  خواهیم رفت. داکت اسپلیت در واقع یک سیستم تهویه مطبوع می باشد که می تواند باد گرم و سرد را به طور همزمان در اختیار شما قرار دهد. داکت اسپلیت با نام دیگر اسپلیت کانالی نیز شناخته شده و به فروش می رسد. در سایت وردست نیز می‌توانید انواع داکت اسپلیت را مشاهده و خریداری نمایید.

در سیستم تهویه هوای فوق از کانال هایی با جنس گالوانیزه، پلی اورتان و … استفاده می شود. سیستم تهویه فوق از نظر عملکرد، شباهت نسبتا قابل توجهی به کولر های گازی دارد به این تفاوت که اجزای داخلی سیستم فوق نسبت به کولر های گازی بسیار متفاوت می باشد.

تفاوت در محل جایگیری اسپلیت در داکت اسپلیت با کولر گاز جزو مهم ترین تفاوت ها میان سیستم های تهویه فوق می باشد. به طوری که در کولر های گازی سیستم فوق بر روی دیوار به صورت روکار نصب می شود. در حالی که در اسپلیت های کانالی شاهد نصب اسپلیت به صورت توکار می باشیم. در ادامه به سراغ آشنایی با انواع داکت اسپلیت و نکات مرتبط با آن ها خواهیم رفت.

آشنایی با انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت های امروزه به طور کلی به دو دسته ی اینورتر و دورثابت تقسیم بندی می شود. اساس تقسیم بندی اینورتر و دور ثابت داکت اسپلیت ها بر پایه نوع عملکرد سیستم آن ها شکل گرفته است. اما شما می توانید تقسیم بندی های مختلف و متنوع دیگری را نیز برای محصول فوق مشاهده فرمایید.

برای مثال امروزه محصولات فوق را به سه دسته ی فشار متوسط، فشار بالا و فشار پایین نیز تقسیم بندی می کنند. سیستم های فشار پایین کمترین حجم هوادهی را در بین مدل ها در اختیار داشته و فشار کاری آن ها نیز به همان نسبت کمتر می باشد. با این حال باید دقت داشته باشید که همواره استفاده از سیستم های فشار پایین کاربردی نمی باشد. در ادامه مقیاس استاندارد استفاده از حجم های صحیح انواع داکت اسپلیت ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

داکت اسپلیت اینورتر

اینورتر در واقع به معنی دور متغیر می باشد. در نتیجه افرادی که از داکت اسپلیت اینورتر استفاده می کنند، می توانند دمای محیط محل استقرار محصول را به راحتی تغییر داده و به سیستم تنظیم هوای محصول دسترسی داشته باشند. در حال حاضر معمولا در اکثر منازل مسکونی به علت قابلیت فوق از داکت اسپلیت های اینورتر یا دور متغیر استفاده می شود.

آشنایی با انواع داکت اسپلیت دور ثابت

بزرگترین تفاوت داکت اسپلیت دور ثابت با اینورتر، عدم کنترل دمای محیط به صورت خودکار یا دستی می باشد. در محصولات اینورتر مصرف کنندگان می توانند دستور کاهش فعالیت دستگاه هنگام رسیدن به دما مطلوب را صادر نمایند یا به راحتی دمای محل سکونت خود را تغییر بدهند. با این حال در دستگاه های دور ثابت شما نمی تواند مانع خاموش شدن کمپرسور سیستم به صورت خودکار و کنترل شده شوید.

انواع داکت اسپلیت بر اساس ظرفیت آن ها

داکت اسپلیت ها امروزه توسط برندهای مختلفی تولید می شوند که تمامی برند ها، محصولات خود را با ظرفیت های متنوع و مختلف به بازار وارد می کنند. برای مثال شما می توانید داکت اسپلیت های با ظرفیت ۲۴ هزار، ۳۰ هزار، ۳۶ هزار و … را به طور همزمان در بازار مشاهده فرمایید. تنوع در ظرفیت محصولات فوق سبب شده است که اغلب مصرف کنندگان به دنبال بهترین ظرفیت محصول فوق برای محل سکونت یا کار خود باشند.

طبق بررسی های انجام شده داکت اسپلیت های با ظرفیت ۲۴ هزار، برای واحد های مسکونی با متراژ حدود ۵۰ الی ۷۰ متر مناسب می باشند. در ادامه شما می توانید از محصولات با ظرفیت ۳۰ هزار برای واحد های ۹۰ متری و از اسپلیت های ۳۶ هزارتایی برای متراژ های بالای ۱۲۰ متر استفاده کنید.

آشنایی با انواع داکت اسپلیت بر اساس برند

برند انواع داکت اسپلیت یکی دیگر از مهم ترین نکاتی می باشد که در زمین خرید محصولات فوق باید به آن دقت داشته باشید. همانطور که در بخش قبلی مقاله گفته شد، اسپلیت های کانالی در ظرفیت های مختلفی عرضه می شوند. هریک از ظرفیت های محصولا فوق دارای بازدهی و عملکرد منحصر به فردی می باشند.

با این حال محصولات تولید شده توسط برند های مختلف، دارای عملکرد و بازدهی مشابه و یکسانی نمی باشند. به عبارت بهتر تمامی برند های موجود در بازار، محصولاتی مشابه و با کیفیت یکسان به بازار عرضه نمی کنند. در نتیجه به شما توصیه می کنیم در هنگام خرید محصولات فوق، توجه ویژه ای به برند تولید کننده داکت اسپلیت داشته باشید.

خرید انواع داکت اسپلیت های کانال دار

در هنگام خرید انواع اسپلیت های موجود در بازار باید به موارد و آپشن های گوناگون توجه داشته باشید. از مهم ترین مواردی که هنگام خرید محصولات فوق باید به آن دقت داشته باشید می توان به منطقه جغرافیایی، کاربری فضا، ابعاد در نظر گرفته شده برای اسپلیت و تعداد پنجره ها اشاره نمود.

در کنار موارد فوق شما باید به برخی آپشن های جزئی و کلی دیگر نظیر ویلایی یا آپارتمانی بودن ساختمان نیز توجه داشته باشید. در نظر گرفتن آپشن های فوق در کنار یکدیگر سبب می شود که شما بهترین محصول را برای محل سکونت یا کار خود استفاده نمایید.

برندهای داخلی تولید کننده انواع داکت اسپلیت

در حال حاضر برند های مختلفی در زمینه تهیه و تولید کولر های گازی، اسپلیت های کانالی و … فعالیت می کنند. هر یک از برند های فعال در داخل کشور محصولات متنوع و مختلفی را به بازار عرضه می کنند. اما با این حال شرکت های اندکی در داخل کشور در زمینه تولید داکت اسپلیت های اینورتر فعال بوده و اغلب آن ها محصولات دور ثابت را به بازار عرضه می کنند.

از محبوب ترین و شناخته شدین برند های داخلی فعال در این حوزه می توان به ایران رادیاتور، جی پلاس، وست کول و راتا اشاره نمود. برند های نام برده شده در حال حاضر توانسته اند به بخش قابل توجهی از بازار فروش داخلی و حتی منطقه دست پیدا کنند.

آشنایی با انواع داکت اسپلیت و مزایای آنها

1-  استفاده از سیستم فوق سبب می شود که شما مجبور به اشغال کردن فضای اضافی از داخل خانه خود نشوید. به عبارت بهتر شما می توانید از سیستم های فوق در فضاهایی مثل سقف های کاذب و … استفاده نمایید..

2-  هزینه اولیه نصب و تعمیر و نگهداری محصولات فوق به نسبت سیستم های فن کویل و چیلر کمتر می باشد.

3-  فیلتر های به کار گرفته شده در انواع داکت اسپلیت های امروزی، قابل شست و شو می باشند. هوای وارد شده به داخل سیستم های فوق نیز با کمک همان فیلتر ها تصفیه می شوند. در نتیجه در هنگام استفاده از اسپلیت های کانالی شما می توانید همواره از هوای تهویه شده و پاک استفاده نمایید.

4-  یکی از مهم ترین مزیت های سیستم های فوق نسبت به سیستم های تهویه کننده قدیمی تر، حذف سیال واسطه می باشد. همانطور که می دانید در سیستم هایی مثل فن کویل ها، چیلر ها و … شما باید از سیال واسطه ( آب ) استفاده نمایید. اما در داکت اسپلیت ها، مورد فوق به طور کامل حذف شده است.

5-  کاهش طول لوله کشی مورد نیاز یکی از مهم ترین مزیت های سیستم فوق می باشد. همچنین در هنگام نصب سیستم فوق شما نیازی به تجهیزات پر هزینه ای مثل پمپ، مبدل، برج خنک کن و … نیز نخواهید داشت.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب