logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی

خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی

یکی از اولویت های شروع یک پروژه ساختمانی، خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی مورد نیاز است که معمولا یکی از موضوعات چالشی نیز به شمار می‌آید. تجهیزات و مصالحی که برای اجرای ساختمان یا بنا لازم است، بسیار متنوع و گسترده بوده و روی کیفیت و دوام بنا تاثیر مستقیم دارد. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

فاکتورهای تاثیرگذار بر خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی

هنگام خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد. هر کدام از این موارد، به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی کیفیت بنا، ماندگاری و زیبایی آن تاثیرگذار است. در ادامه به برخی از مهمترین این موارد اشاره می کنیم.

  • یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید هنگام انتخاب مصالح و تجهیزات به آن توجه داشت، استحکام است. میزان استحکام مصالح باید به گونه ای باشد که تحمل وزن را داشته باشد و بتوان برای موقعیت های مختلف به کار برد. در ساخت مصالح و تجهیزات مستحکم از بهترین مواد اولیه با استانداردهای لازم استفاده می شود.
  • خرید مصالح و تجهیزات باید با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی پروژه انجام شود. در صورت بالا بودن میزان بارندگی در یک منطقه، تجهیزات و مصالح باید مقاومت لازم در برابر این شرایط را داشته باشند.
  • استفاده از مصالح قابل بازیافت برای پروژه های ساختمانی، یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که امروزه برای بسیاری از سازندگان این حوزه اهمیت دارد. اکثر شرکت‌های معتبر در حوزه ساخت و ساز، سعی در خرید مصالح و تجهیزاتی را دارند که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنند. انتخاب محصولاتی با این ویژگی باعث کاهش هزینه و آسیب حداقلی به محیط زیست می شود.
  • هر کدام از مصالح و تجهیزات ساختمانی دارای یک بازه زمانی مصرف یا عمر مفید هستند. در انتخاب مصالح و تجهیزات، بهتر است سراغ نمونه هایی رفت که عمر مفید بالایی داشته و نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری داشته باشند.

روش‌های خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی

خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی در گذشته بیشتر به صورت حضوری و فقط به مناطقی در نزدیکی شرکت یا نمایندگی عرضه انجام می‌شد. امروزه با پیشرفت اینترنت و فعالیت درصد بالایی از کسب و کارها در فضای اینترنت، عرضه محصولات ساختمانی نیز به صورت اینترنتی انجام می گیرد.

البته در روش های غیر حضوری یا اینترنتی، انتخاب مجموعه یا شرکت عرضه کننده مصالح و تجهیزات بسیار مهم است و باید ویژگی ها و شرایط خاصی را داشته باشد. مهمترین اصل در انتخاب مرکز یا مجموعه فروش تجهیزات و مصالح، پشتیبانی و راهنمایی های آنها قبل و بعد از خرید است.

دادن مشاوره و راهنمایی های لازم در خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی، محدود به روش حضوری نیست. امروزه با روش های ارتباطی مختلف، می توان اطلاعات و راهنمایی های لازم در بستر اینترنت را نیز به راحتی ارائه داد. اگرچه همچنان بسیاری از افراد ترجیح می دهند مصالح و تجهیزات مورد نیاز خود را به صورت حضوری و با مراجعه به مکان مورد نظر خریداری کنند ولی میزان خرید اینترنتی محصولات این حوزه افزایش زیادی داشته است.

عوامل موثر بر قیمت خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی

رنج قیمت خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی در بازار عرضه، یکی از مهمترین فاکتورهایی است که روی بازار ساخت ساز و مسکن تاثیر قابل توجهی دارد. تغییرات قیمتی این حوزه به دلایل مختلفی صورت می گیرد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

  • میزان عرضه و تقاضا: یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت مصالح و تجهیزات ساختمانی در بازار عرضه، تغییر میزان عرضه و تقاضا است. در برخی از فصل های سال یا به دلایل مختلف که ساخت و ساز بیشتر است، میزان تقاضا برای انواع مصالح ساختمانی نیز بالا می‌رود. هر کدام از این مصالح اگر میزان عرضه آن نسبت به تقاضا کم باشد، قیمت آن افزایش خواهد یافت.
  • تاثیرات اقتصادی: شرایط و تاثیرات اقتصادی نیز یکی از مهمترین فاکتورهایی است که روی رنج قیمت خرید و فروش مصالح ساختمانی و تجهیزات در بازار نقش دارد.
  • قیمت خرید مواد اولیه: تغییر قیمت انواع مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت مصالح و تجهیزات ساختمانی مثل چوب، سیمان، فولاد و..روی قیمت نهایی این محصولات تاثیر مستقیم دارد.
  • هزینه های حمل و نقل: هزینه های حمل و نقل تجهیزات و مصالح، با توجه به فاصله بین محل تولید و پروژه های ساختمانی متغیر است. در صورت زیاد بودن این فاصله، هزینه های حمل و نقل نیز بالا خواهد رفت که باعث افزایش قیمت عرضه محصولات می شود.

توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی در خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی

تمام کسانی که در حوزه خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی فعالیت می کنند، نسبت به تنوع و کاربرد هر کدام از محصولات، اطلاعات لازم را دارند. امروزه بسیاری از این محصولات برای استفاده در شرایط و موقعیت های مختلف جغرافیایی و اقلیمی طراحی شده اند. یعنی یک دسته بندی محصولی در انواع مختلف برای استفاده در موقعیت های گوناگون ساخته می شود.

به همین دلیل نیز پیشنهاد می شود از مصالح و تجهیزاتی متناسب با موقعیت جغرافیایی و اقلیمی استفاده شود. به عنوان مثال، هنگام خرید تجهیزات برای یک پروژه در شمال کشور، باید به میزان رطوبت منطقه و بارندگی آن توجه داشت. تجهیزات و مصالحی که خریداری می شوند نیز باید مقاومت لازم در برابر رطوبت را داشته باشند.

مزایای خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی استاندارد و قابل بازیافت

یکی از موضوعاتی که امروزه در خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی اهمیت دارد، استفاده از محصولاتی با پایداری زیست محیطی می‌باشد. اگرچه هنوز بسیاری از تولید کننده‌ها نتوانسته‌اند این ویژگی را در محصولات خود اجرا کنند ولی مزیت‌های آن برای همه ما مشخص و روشن است. مزیت های استفاده از مصالح و تجهیزات قابل بازیافت، شامل موارد زیر است.

  • کاهش تاثیرات منفی بر محیط زیست: اجرای پروژه های ساخت و ساز در دنیای مدرن امروزی، آسیب های جبران ناپذیری به طبیعت و محیط زیست وارد می کند. یکی از روش هایی که می توان میزان این آسیب ها را کاهش داد، استفاده از مصالح و تجهیزاتی است که پایداری زیست محیطی دارند.
  • صرفه جویی در استفاده از منابع طبیعی: برای تولید مصالح پایدار یا قابل بازیافت، نیاز به منابع طبیعی کمتری بوده که باعث صرفه جویی در استفاده از منابع طبیعی می شود.

مهم‌ترین نکات در خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی

توجه به برخی از نکات در خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی، الزامی است. در ادامه به برخی از مهمترین این نکات اشاره می کنیم.

  • خرید مصالح و تجهیزات با کیفیت بالا، مستقیما روی مقاوم سازی بنا یا ساختمان تاثیر دارد. کسانی که به دنبال مقاوم سازی ساختمان ها هستند باید سراغ محصولاتی با کیفیت و مقاومت بالا بروند.
  • باید میزان بودجه برای خرید هر کدام از مصالح و تجهیزات را از قبل مشخص کرد.
  • خرید مصالح و تجهیزات باید از شرکت یا مراکزی انجام گیرد که دارای ضمانت و گارانتی باشند.
  • خرید مصالح و تجهیزات باید متناسب با نیاز پروژه در هر کدام از بخش ها صورت گیرد. برای انجام درست کار در این مرحله، بهتر است از افراد متخصص استفاده کرد.

مجموعه وردست به عنوان یکی از مراکز فعال در زمینه خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی می باشد که می تواند نیاز خریداران در بخش های گوناگون را پوشش دهد. برای خرید تجهیزات و مصالح مورد نیاز در هر کدام از دسته بندی ها، می توان با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کرد.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب