logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
شیر ظرفشویی کسری

شیر ظرفشویی کسری

معرفی انواع شیر ظرفشویی کسری و مزایای آنها

انواع شیرآلات کسری توسط شرکتی با همین نام در داخل کشور ساخته و عرضه می‌شوند که فعالیت خود را از سال 1367 آغاز کرده است. این مجموعه در سال 1400 به گروه صنعتی ایزی پایپ پیوست تا بتواند تولیدات خود را در سطح گسترده‌تری عرضه کند. محور اصلی محصولات این شرکت، شیرآلات صنعتی و خانگی بوده که انواع مدل‌های شیر ظرفشویی یکی از شاخه‌های محصولی این مجموعه به شمار می آید. در ادامه به بررسی بیشتر این محصول، انواع و مزیت های استفاده از آن خواهیم پرداخت.

انواع شیر ظرفشویی کسری

شیر ظرفشویی کسری یکی از اصلی ترین محصولات این شرکت به شمار می آید که مخاطبان بسیار زیادی در بازار عرضه دارد. تنوع در طراحی و ساخت این دسته بندی محصولی، به خریدار حق انتخاب مناسب ترین نوع را با توجه به شرایط خود داده است. شیرآلات آشپزخانه این شرکت به صورت کلی در سه دسته بندی زیر قرار می گیرند:

  • شیر ظرفشویی دو منظوره
  • شیر ظرفشویی شاوری
  • شیر ظرفشویی فنری

معرفی شیر ظرفشویی کسری مدل دو منظوره

در طراحی شیر ظرفشویی کسری مدل دو منظوره از یک اهرم کوچک در ساختار آن استفاده شده است. به کمک این اهرم، می توان دستگاه تصفیه آب را به راحتی به آن نصب کرد و نیازی به یک شیر جداگانه برای نصب دستگاه تصفیه وجود ندارد. نامگذاری این محصول نیز به دلیل وجود دو اهرم در طراحی و ساخت محصول است. می توان همزمان، آن را  به شیر آب شهری و دستگاه تصفیه متصل کرد. این مدل شیر آب برای مناطقی مناسب است که کیفیت آب شهری در آن پایین بوده و نیازمند استفاده از دستگاه های تصفیه آب هستند.

ساختار و عملکرد شیرهای ظرفشویی دو منظوره

شیر ظرفشویی کسری مدل دو منظوره دارای دو اهرم و خروجی جداگانه برای اتصال و باز و بسته کردن هستند. این اهرم ها معمولا روی یک یا دو علمک جدا قرار می گیرند و طراحی آن به گونه ای است که اهرم آب شهری، بلندتر از نمونه ای است که برای تصفیه آب طراحی شده است.

با باز کردن اهرم تصفیه آب، آب شهری به داخل دستگاه تصفیه وارد شده و سپس از خروجی شیر، در اختیار مخاطب قرار می گیرد. شیرهای دو منظوره به دلیل ساختار پیچیده ای که دارند از قیمت عرضه بالاتری نسبت به سایر شیرآلات اهرمی برخوردارند.

مزیت های خرید شیر ظرفشویی کسری مدل دو منظوره

  • در ساخت شیر ظرفشویی کسری مدل دو منظوره از بهترین مواد اولیه استفاده شده که مقاومت و ماندگاری محصول را افزایش می دهد.
  • این محصول دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است که اعتماد و اطمینان خریداران را افزایش می دهد.
  • طراحی های خاص این شیرآلات باعث شده تا جلوه ای زیبا و مدرن به آشپزخانه های امروزی بدهند.

معرفی شیر ظرفشویی شاوری

شیر ظرفشویی کسری مدل شاوری یکی از محبوب ترین محصولات اهرمی به شمار می آید. یکی از مزیت های این مدل شیر، شلنگ درون علمک آن می باشد که آبکشی و شستن ظروف در آشپزخانه را بسیار راحت کرده است. این شیر ظرفشویی، دامنه عملکرد و حرکتی بسیار گسترده ای دارد که امکان دسترسی به نقاط مختلف اطراف شیر را برای مخاطب راحت می کند.

در علمک مدل شاوری از یک شلنگ و وزنه بهره برداری استفاده شده است و این وزنه باعث بازگشت شیر به محل اصلی خود می‌شود. طول شیلنگ در این مدل شیر بین 60 تا 90 سانتی متر است که باعث ایجاد عملکرد 360 درجه می شود. این محصول دارای تنوع بسیار بالایی بوده و برای انواع سینک های بزرگ و کوچک استفاده می شود.

معرفی شیر ظرفشویی فنری کسری

یکی دیگر از دسته بندی های مهم شیر ظرفشویی کسری، مدل فنری است. این محصول برای آشپزخانه های بزرگ کاربرد بیشتری دارد که در طرح و نمونه های مختلف ساخته می شود. علم این محصول با ارتفاع بالایی طراحی شده و از یک شلنگ ریز بافت با مقاومت بالا در ساختار آن استفاده شده است.

ارتفاع این شیرها از سایر شیرآلات کسری بلندتر بوده و با باز کردن فنر آن نیز می توان محصول را در حالت 360 درجه استفاده کرد. این شیرآلات در چند حالت اسپری و پاشش طراحی شده اند که هر کدام برای سینک و شرایط مناسب مورد استفاده قرار می گیرند.

مزیت های خرید شیر ظرفشویی کسری مدل فنری

  • بهترین شیر ظرفشویی کسری برای سینک های بزرگ، مدل فنری است چون باعث پوشش کامل منطقه آبریز در سینک های بزرگ می شود.
  • جزء کاربردی ترین شیرآلات برای سینک های ظرفشویی به شمار می آید چون تمام نقاط سینک را به صورت کامل پوشش میدهد.
  • شیلنگ هایی که داخل شیرهای فنری با بافت ریز قرار گرفته اند، دارای مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی هستند.
  • در این شیرها از حالات مختلف برای پاشش آب استفاده می شود. با کمک یک دکمه یا فنر، می توان حالت پاشش آب را با توجه به نیاز خود تغییر داد.
  • قیمت شیرهای فنری کسری در مقایسه با کارایی که دارند، به صرفه و اقتصادی می باشد.

نگهداری و مراقبت از انواع شیر ظرفشویی کسری

هر کدام از مدل های شیر ظرفشویی کسری که در بالا به آن اشاره شد، برای سینک های مختلف و با توجه به نیاز مخاطبان استفاده می شوند. در تمام این محصولات باید به موارد اصلی نگهداری از این محصول که باعث ماندگاری بالای آن می شود، توجه داشت. یکی از مهمترین موارد در نگهداری از شیرآلات، تمیز نگه داشتن آنها است. ماندگاری رسوبات روی سطح و داخل این شیرها می تواند باعث کاهش عمر مفید آنها شود.

برای تمیز کردن شیرهای ظرفشویی، بهتر است از مواد شوینده مخصوص استفاده کرد تا به ساختار آنها آسیب وارد نشود. انواع پاک کننده ها برای تمیز کردن شیرآلات صنعتی شامل سرکه، مواد شوینده مخصوص سرویس های بهداشتی، محلول آب و صابون، وایتکس و پاک کننده های اسیدی و شیمیایی می باشند. در استفاده از هر کدام از این موارد باید توجه داشت که به ساختار شیرهای آب آسیب وارد نشود.

موارد مهم هنگام خرید انواع شیر ظرفشویی کسری

قبل از خرید شیر ظرفشویی کسری در هر کدام از مدل ها و دسته بندی هایی که به آن اشاره شد باید به برخی از نکات توجه داشت. در ادامه به برخی از مهمترین این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • اولین نکته قبل از خرید، ارتفاع شیر ظرفشویی و هماهنگی آن با ابعاد سینک است. شیرهای ظرفشویی باید متناسب با ابعاد و اندازه سینک خریداری شوند تا بتوانند تمام نقاط آن را به خوبی پوشش دهند.
  • هنگام انتخاب نوع یا مدل شیر ظرفشویی باید به فاصله محل نصب تا بخش آبریز آن نیز توجه داشت. رعایت فاصله استاندارد بین این دو نقطه باعث می شود تا شیر آب خیلی عقب یا جلو نباشد.
  • ابعاد و اندازه شیر ظرفشویی باید با توجه به فاصله دیوار از محل نصب محصول انتخاب شود. در شیرآلات اهرمی، اندازه اهرم باید به گونه ای باشد که هنگام باز و بسته کردن، به دیوار برخورد نکند.
  • رنگ و نوع فلزی که در ساخت شیرآلات ظرفشویی استفاده می شوند نیز متنوع است. در ساخت انواع شیرآلات استاندارد بازار از برنج و استیل استفاده می کنند که مقاومت و ماندگاری بالایی دارند. انواع رنگ های شیر ظرفشویی موجود در بازار نیز شامل طلایی، کروم، کروم مات، طلایی مات سفید و …است. انتخاب فلز و رنگی که در هر کدام از مدل های محصولی به کار رفته، به نوع دکوراسیون، سلیقه و بودجه خریدار بستگی دارد.

در سایت وردست نیز می توانید انواع شیر آشپزخانه کسری را مشاهده و خریداری نمایید.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب