logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
قیمت هود آشپزخانه

عوامل موثر بر قیمت هود آشپزخانه

 قیمت هود آشپزخانه بر اساس چه عواملی کنترل می گردد؟

هود یکی از لوازم کاربردی و ضروری در هر منزلی می باشد. البته که یا باید با ضرورت آن آشنا بشوید و یا در جایی به حضور هود نیاز پیدا کنید تا متوجه احتیاج به آن گردید. اما ما قصد داریم تا قبل از وقوع مشکل شما را با ضرورت حضور هود در خانه آشنا کنیم. سپس به بررسی ویژگی های یک هود مناسب برای هر خانه ای می پردازیم.

در انتها نیز سراغ مهم ترین موضوع در هنگام خرید هود آشپزخانه و یا هر وسیله ای دیگری یعنی قیمت آن می رویم‌. شما با بررسی ویژگی های بهترین هود ها، بهترین و مناسب ترین هود برای منزل خود را با توجه به بودجه مد نظرتان تا انتها مقاله پیدا خواهید کرد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا همه نگرانی ها حول محور این موضوع از بین برود.

ضرورت حضور هود در آشپزخانه

با توجه به هزینه های بالای لوازم خانگی و قیمت هود آشپزخانه شاید این جمله اولین چیزی باشد که به ذهن خیلی از افراد برسد. از آنجایی که آقایان معمولا کمتر در کار های خانه مانند آشپزی دست دارند شاید متوجه اهمیت حضور یک هود مناسب در خانه نباشند. پس احتمالا با خرید هود آشپزخانه نیز موافقت نخواهند کرد‌. این بخش دقیقا برای قانع کردن این افراد است.

  • کاهش گرما حاصل از پخت و پز غذا: یکی از کاربرد های هود همین است که حرارت اضافی تولید شده در حین غذا را از خانه خارج می کند. این ویژگی باعث می شود در زمانی که چند شعله همزمان با هم در حال فعالیت هستند، حرارت اضافی از طریق هود خارج شود.
  • از بین بردن بوی بد غذا: یکی از بهانه هایی که معمولا آقایان دارند تا از خرید هود آشپزخانه سر باز بزنند، بوی خوش غذا است. معمولا مردم می گویند که مگر چه عیبی دارد که بوی غذا را متوجه شویم. تازه این بو به افزایش اشتها ما نیز کمک می کند!! اما نکته اینجاست که مخلوط شدن چند بوی مختلف با همدیگر مطبوع نخواهد بود. از سوی دیگر بسیاری از غذا ها در همان ابتدا پخت بوی خوبی ندارند. جدا از همه این مسائل گاهی پیش می آید که غذا می سوزد، سر می رود یا به هر دلیل دیگری بوی نامطبوع تولید می کند. چرا افراد باید این بو را تحمل کنند؟ در موارد معدود نیز افراد از بوی طبخ غذا خوششان نمی آید. به عنوان مثال به بانوان بارداری می توان اشاره کرد که تحمل بوی برخی از غذا ها را ندارند.
  • خانه ای امن، خوش بو با دمایی مناسب: اگر در آشپزخانه خود هود نداشته باشید به احتمال زیاد مجبور می شوید تا درب پنجره های خانه خود را باز کنید. این کار باعث ورود سرما در زمستان و گرما در تابستان می گردد. این مسئله خود عامل اتلاف انرژی است. از سوی دیگر در این شهر های پر سر و صدا باز کردن یک در کافیست تا سرسام بگیرید. حضور یک هود خانه ای امن را برای شما به ارمغان می آورد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت هود آشپزخانه چه چیزهایی هستند؟

قیمت هود آشپزخانه نیز مانند هر وسیله دیگری تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد. در ادامه چند مورد از عوامل تاثیر گذار بر قیمت هود آشپزخانه را با هم بررسی می کنیم.

  • برند: شرکت های گوناگونی به تولید لوازم خانه و آشپزخانه می پردازند. مسئله برندینگ باعث شده تا برخی از شرکت ها تنها بخاطر نام مطمئنی که دارند محصولات خود را با قیمت های نجومی به فروش برسانند.
  • امکانات و کاربرد ها: این عامل مهم و ارزشمند است. طبیعتا قیمت هود آشپزخانه باید بر اساس مسئله مهمی مانند کاربرد باید تغییر کند. وجود کنترل از راه دور، نمایشگر دیجیتال، قدرت های گوناگون، لمسی و یا دکمه ای بودن دستگاه و تایمر تنها چند مورد از این امکانات و کاربرد هاست که می تواند بر قیمت تاثیر گذار باشد.

ویژگی های یک هود خوب چیست؟

حالا که با ضرورت و عوامل تاثیر گذار بر قیمت هود آشنا شدید وقت آن رسیده تا به سراغ ویژگی های برتر در هود های آشپزخانه برویم. این پاراگراف به شما کمک می کند تا اولویت هایتان در خرید هود آشپزخانه را نظم دهید.

  • مکش قوی و قابل تنظیم: اینکه میزان مکش هود را بتوانید تنظیم کنید اهمیت فراوانی دارد. این ویژگی کمک می کند تا زمان و انرژی لازم برای از بین بردن حرارت و بو نامطبوع را با میزان فعالیت هود تنظیم کنید. تصور کنید که هود خانه شما فقط قدرت پایین داشته باشد. در چنین شرایطی ساعت ها کار بیهوده انجام می دهد اما در نهایت بوی نامطبوع از بین نمی رود. یا بالعکس قدرت زیادی دارد اما میزان فعالیتی که شما انتظار دارید کمتر از قدرت هود است.
  • کم صدا: معمولا هود ها به وسایل پر سر وصدا آشپزخانه مشهور اند. بهترین هود آشپزخانه طبیعتا نباید دارای صدایی بلند و مداوم باشد. اگر هود پر سر و صدا باشد شما باید بین سر درد به دلیل بو غذا یا سر درد به دلیل صدا هود یکی را انتخاب کنید. طبیعتا این یک معامله از پیش باخته است.
  • ویژگی ها و امکانات اضافه: این بخش مانند بخش های قبلی ضروری نیست اما نمی توان از آن چشم پوشی کرد. امکاناتی مانند کنترل از راه دور، تایمر، صفحه نمایش لمسی و… جز این ویژگی ها هستند.
  • طراحی زیبا: بهترین هود آشپزخانه طبیعتا باید بهترین طراحی ممکن را نیز داشته باشد. امروزه انواع هود در اندازه و شکل های گوناگون وجود دارند. پس دست شما در خرید باز تر است.

از چه مکان هایی می توانیم به خرید هود آشپزخانه بپردازیم؟

دو روش معمول برای خرید، حضوری و آنلاین می باشد. خرید هود آشپزخانه از هر دو روش عقلانی است. شما همچنین می توانید به صورت قسطی و یا با پرداخت مستقیم خرید کنید. مزیت خرید آنلاین در این است که تنها با چند کلیک ساده می توانید قیمت هود آشپزخانه را در سایت های گوناگون باهم مقایسه کنید. همچنین بررسی همزمان ویژگی های انواع هود نیز به راحتی انجام می گیرد. البته فراموش نکنید که از سایت های مطمئن خرید کنید. در سایت وردست نیز می‌توانید انواع هود آشپزخانه را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

انواع گوناگونی از هود در قیمت های گوناگون موجود می باشد. حالا که با ویژگی های یک هود خوب آشنا شدید وقت آن رسیده تا نسبت به نیازتان یکی از این ویژگی ها را اولویت قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا از بعضی  امکانات اضافه که برای شما ضروری نیستند در هنگام خرید چشم پوشی کنید. همین چشم پوشی ساده کمک می کند تا بودجه کمتری برای خرید هود در نظر بگیرید.

در این مقاله تلاش کردیم تا همه نکات در ارتباط با هود آشپزخانه با شما در میان بگذاریم. به این امید که این مطالب کمک کنند تا اولویت هایتان را در زمینه خرید هود آشپزخانه نظم دهید. امیدواریم مطالب بیان شده در این مقاله برای شما مفید واقع شوند.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب