logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
معرفی شرکت نیوپایپ

معرفی شرکت نیوپایپ

شرکت نیوپایپ

یکی از شرکت های فعال در حوزه صنعتی که سابقه طولانی نیز دارد، شرکت نیوپایپ می باشد. این مجموعه با بکارگیری افراد متخصص و استفاده از مواد اولیه مرغوب، توانسته محصولاتی استاندارد و باکیفیت به بازارهای داخلی و بین المللی عرضه کند. در ادامه یک دید کلی به تاریخچه فعالیت این شرکت و بررسی انواع محصولات آن خواهیم پرداخت.

تاریخچه فعالیت شرکت نیوپایپ

شروع فعالیت شرکت نیوپایپ از سال 1378 بوده که در ابتدا با نام گروه صنایع گیتی پسند شناخته می شد. بنیان گذار این مجموعه بعد از بازدید از یک شرکت آلمانی که تولید کننده لوله پنج لایه بود، توانست تجهیزات لازم برای تولید این محصول را وارد کشور کند. شروع خط تولید لوله های نیوپایپ بعد از واردات تجهیزات خط تولید این محصول به کشور از سال 1379 استارت خورد.

اگرچه برند نیوپایپ با تولید لوله‌های پنج لایه متولد شده ولی در حال حاضر عرضه کننده انواع محصولات جانبی برای راه اندازی تاسیسات لوله کشی می باشد. در ادامه به بررسی انواع محصولات این شرکت، کاربرد و مزیت های آنها خواهیم پرداخت.

 

انواع محصولات شرکت نیوپایپ

فعالیت اصلی شرکت نیوپایپ با تولید لوله‌های پنج لایه شروع شده ولی در حال حاضر دامنه وسیعی از محصولات جانبی نیز توسط این مرکز عرضه می‌شود. انواع دسته بندی های محصولی این مجموعه را می توان در پنج گروه مختلف عنوان کرد که شامل موارد زیر می باشند.

  • لوله های پنج لایه: مهمترین و اصلی ترین محصولات این مجموعه، لوله های پنج لایه اند که در ساخت آنها از تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است. از این لوله ها برای لوله کشی آب در ساختمان های مختلف استفاده می شود که اتصال آنها کاملا اصولی و استاندارد انجام می گیرد. کیفیت بالا و نصب استاندارد این لوله ها باعث شده تا بهترین کارایی را داشته و از بروز مشکل در سیستم لوله‌کشی جلوگیری شود.
  • اتصالات لوله: یکی از مهمترین لوازم جانبی که توسط مجموعه نیوپایپ تولید و عرضه می شود، اتصالات لوله کشی های پنج لایه می باشد. این اتصالات در انواع مختلف پرسی، کلمپی و کوپلی طراحی می‌شوند و می‌توانند انواع لوله‌ها با قطرهای یکسان و متفاوت را به یکدیگر متصل کنند. متناسب با نوع لوله هایی که در لوله کشی ها به کار می رود، اتصالات مورد استفاده نیز متفاوت خواهد بود. این مجموعه نیز با در نظر گرفتن چنین شرایطی، نمونه های متنوعی از اتصالات را به بازار عرضه می کند.
  • شیرآلات تاسیساتی: یکی از مهمترین دسته بندی های شیرآلات، نمونه های تاسیساتی می باشند که در سیستم های مختلف لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرند. پرکاربردترین نمونه های شیرآلات صنعتی توسط مجموعه نیوپایپ تولید و به بازار عرضه می شود.
  • ابزار لوله کشی: اجرای بسیاری از فعالیت های صنعتی مثل لوله کشی، نیازمند ابزارهای مخصوص به خود است. پیچیدگی انجام فعالیت های تاسیساتی باعث شده تا اجرای آن بدون استفاده از ابزارهای خاص، غیر ممکن باشد. برای مثال، بدون استفاده از لوله خم کن، امکان نصب لوله های پنج لایه در جای مناسب خود وجود ندارد.
  • تجهیزات کنترل دما: یکی از محصولات کاربردی است که در مکان های مختلف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع تجهیزات دمایی برای اجرا در پروژه های لوله کشی توسط نیوپایپ طراحی می شود.

 

مزیت ها و کاربرد لوله های پنج لایه

از بین انواع محصولات شرکت نیوپایپ، لوله های پنج لایه به عنوان کاربردی ترین تجهیزات صنعتی به شمار می آیند. از این نوع لوله در پروژه های مختلفی مثل سیستم های گرمایشی از کف، آبرسانی، انواع مصارف پزشکی، صنعتی و بهداشتی استفاده می شود. در ساخت این لوله ها از دو لایه پلیمر، یک لایه آلومینیوم و دو لایه چسب استفاده شده است.

بیشترین کاربرد این لوله ها در سیستم های گرمایشی از کف و تاسیسات آب آشامیدنی می باشد. استفاده از لایه‌های متنوع در ساخت این لوله‌ها، کیفیت و ماندگاری محصول را به صورت قابل توجهی افزایش داده و مزیت‌های بالایی به همراه دارد. از مهمترین مزیت های کاربرد این لوله ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دارای مقاومت بالا برای تحمل دمای بسیار گرم و سرد
  • کاربرد لایه آلومینیومی که باعث بالا رفتن مقاومت لوله در برابر فشار بالا شده است.
  • جلوگیری از نفوذ اکسیژن به داخل لوله ها که از خرابی تجهیزات تاسیساتی پیشگیری می شود.
  • ساخت لوله ها متناسب با استانداردهای موجود در تاسیسات ساختمان ها
  • نصب سریع و آسان که باعث کاهش هزینه های لوله کشی در ساختمان ها می شود.

مشخصات فنی لوله های پنج لایه نیوپایپ

لوله های پنج لایه شرکت نیوپایپ که اصلی ترین محصول این مجموعه به شمار می آید، ترکیبی از نمونه های فلزی و پلیمری است که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. در ساخت این نوع لوله، بسیاری از عیب و نقص های موجود در لوله های قدیمی رفع شده است. در ادامه به مشخصات فنی این محصول اشاره خواهیم کرد.

  • ضریب زبری پایین: استفاده از پلی اتیلن کراسلینک در لایه داخلی این نوع لوله باعث شده تا ضریب زبری محصول به صورت قابل توجهی کاهش یابد. مزیت این ویژگی، کاهش افت فشار در سیستم لوله کشی خواهد بود که نتیجه آن نیز کاهش فشار روی پمپ و کاهش میزان رسوب داخل لوله ها است.
  • دارای ضریب انتقال حرارت ایده آل: این قابلیت باعث شده تا لوله های پنج لایه نیوپایپ دارای شرایطی استاندارد برای استفاده در سیستم های گرمایشی از کف باشند. گرما توسط این لوله ها به صورت کاملا کنترل شده و با مصرف انرژی مناسب به سطح یا کف خواهد رسید.
  • ضریب انبساط طولی کم: این ویژگی به دلیل استفاده از لایه آلومینیومی می باشد که احتمال وقوع خرابی های مختلف را از بین می برد. با سرد و گرم شدن لوله ها، مشکلی از لحاظ ترکیدگی و نشت ایجاد نخواهد شد. این قابلیت باعث کاربرد لوله های پنج لایه نیوپایپ در حساس ترین سیستم ها شده است.

افتخارات شرکت نیوپایپ

فعالیت شرکت نیوپایپ نزدیک به سه دهه بوده و توانسته در این مدت زمان، افتخارات زیادی را کسب کند. هدف اصلی این مجموعه، طراحی محصولاتی استاندارد و باکیفیت می باشد و توانسته در این مسیر نیز به موفقیت های بالایی دست پیدا کند. دریافت استانداردها و گواهینامه های بین المللی جزء مهمترین افتخارات این شرکت به شمار می آیند که روی میزان اعتماد مشتریان به مجموعه نیز تاثیرگذار است. برخی از مهمترین این گواهی نامه ها عبارتند از:

  • استاندارد ASTM F-1281 آمریکا
  • گواهینامه‌های فنی استاندارد ملی ایران
  • گواهینامه‌های IQNet
  • گواهینامه‌های DQS آلمان

شرکت نیوپایپ در داخل کشور نیز افتخارت بسیار زیادی داشته که توسط معتبرترین نهادها و سازمان ها ارائه شده است. تمام این افتخارت نشان دهنده پایداری کیفیت و تولید محصولات جدید می باشد که باعث ایجاد حس اعتماد و اطمینان مخاطبان شده است.

فروش محصولات نیوپایپ توسط مراکز و نمایندگی های مختلف

تنوع بالای محصولات شرکت نیوپایپ باعث شده تا فروش محصولات این مرکز توسط نمایندگی‌ها و مراکز معتبر زیادی در داخل و خارج کشور انجام گیرد. مجموعه نیوپایپ به عنوان یک مرکز تولید کننده، توانایی عرضه محصولات خود به صورت گسترده را ندارد و به همین دلیل نیز از مراکز فروش معتبر در این زمینه استفاده می کند. فروش محصولات این مجموعه به دلیل کیفیت بالا و استانداردهای جهانی، توانسته مخاطبان بسیار زیادی در بازارهای بین المللی پیدا کند.

لوله های پنج لایه مجموعه نیوپایپ، قابلیت رقابت با انواع محصولات مشابه خارجی را دارند ولی قیمت عرضه آنها بسیار به صرفه تر است. چنین شرایطی باعث شده تا میل به خرید محصولات این شرکت بالا رود.

در وردست نیز می‌توانید انواع محصولات شرکت نیوپایپ را مشاهده نمایید: انواع محصولات شرکت نیوپایپ

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب