logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
آلودگی زیست محیطی

آلودگی زیست محیطی چیست؟

آلودگی زیست محیطی به چه معناست؟

محیط زیست به محیطی اطلاق می شود که در آن زندگی میکنیم و مجموعه ای  از موجودات جاندار، زمین، پوسته هوا، خاک و انرژی است که در ارتباط تنگاتنگ و پیوسته میباشند.

به هر گونه تغییر و تحولی در اجزای سازنده محیط زیست به طوری که مستقیم یا غیر مستقیم منافع و حیات زندگی انسان و موجودات زنده را به خطر بیندازد، آلودگی زیست محیطی گفته میشود.
به عوامل ایجاد کننده این آلودگی، آلاینده اطلاق میشود که میتواند شرایط محیط را برای زندگی انسان و موجودات زنده نامطلوب سازد.
آلاینده میتواند در نتیجه پخش و آمیختن مواد خارجی به آب، هوا یا زمین به میزانی که کیفیت فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی آنرا به گونه ای تغییر دهد که به انسان، گیاه و سایر موجودات و آثار و ابنیه ضرر برساند، ایجاد گردد.

جمله معروفی از Chief Seattle در این زمینه وجود دارد که بدین مضمون است: “ما زمین را از اجداد و نیاکان خود به ارث نبرده ایم، بلکه ما امانت دار آن برای فرزندان خود هستیم.”

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب