logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
3 روش پیشگیری از بروز حوادث

3 روش پیشگیری از بروز حوادث

برای پیشگیری از بروز حوادث سه روش عمده وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم:

1. تجربه (تلخ ترین روش):

در این روش که ناگوارترین روش هاست، افراد با توجه به اتفاقات و سوانح قبلی یاد می گیرند که چگونه از حوادث جلوگیری کنند. حال میتواند شبه حادثه برایشان اتفاق افتاده باشد و یا حادثه ای به همراه آسیب رخ داده باشد.

2. تقلید (ساده ترین روش):

در روش تقلید بدین گونه است که مدل های نمونه ای (Role Models) که تمام پروتکل های ایمنی را رعایت می کنند، سرلوحه کار قرار داده و رفتار ایمنی آنها را مورد تقلید قرار دهیم.

برگزاری کارگاه های آموزشی برای افراد آموزش ندیده، توسط منتورهای ذیصلاح، که سوابق درخشانی در این زمینه رقم زده اند، به خروجی و بازدهی بسیار چشمگیر و قابل ملاحظه ای در پیشگیری از بروز حوادث منتج می شوند.

3. تفکر (بهترین روش):

تشویق به مشارکت در جلسات مرتبط با ایمنی به صورت منظم و شکل گیری مباحثات به منظور پیدا کردن ریسک های بالقوه در فعالیت های روزمره ساختمانی و به چالش کشیدن آنها می توان به عنوان کارآمدترین روش در بحث ایمنی در نظر گرفت.

بکارگیری سیستم تشخیص خطرکه افراد را ترغیب به شناسایی زودهنگام مخاطرات و گزارش کردن بنماید، در پیشگیری از بروز حوادث بسیار حائز اهمیت است. برگزاری دوره های آموزشی  با تاکید به ارتقا تفکر نقادانه و مهارت های تصمیم گیری به افراد کمک می کند تا به عواقب احتمالی اقدامات انجام شده در کارگاه ساختمانی فکر کنند.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب