logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
انواع کاشی سمنان

انواع مدل های کاشی سمنان

کاشی سمنان به عنوان یکی از محصولات پرطرفدار در حوزه کاشی و سرامیک به شمار می آید. دامنه وسیعی از انواع کاشی های سمنان به بازار عرضه می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی مشخصات این کاشی و انواع آن خواهیم پرداخت.

مشخصات کاشی سمنان

انواع کاشی سمنان با تنوع و مشخصات مختلفی تولید می شوند که قابلیت استفاده در مکان ها و شرایط گوناگون را دارند. نوع طرح و رنگ این کاشی ها باعث شده تا افراد از این محصول در شرایط و موقعیت های مختلف با توجه به سلیقه و سبکی که دارند، استفاده کنند. برخی از ویژگی های مشترک کاشی های سمنان در هر کدام از نمونه ها، شامل موارد زیر است.

  • کاشی های سمنان با وجود ضخامت کمی که دارند از مقاومت بالایی برخوردار می باشند.
  • این کاشی ها به عنوان یک عایق رطوبتی، قابلیت استفاده در مکان های دارای رطوبت را دارند.
  • تنوع در طراحی و ساخت این محصول باعث کاربرد گسترده آن در مکان‌ها و شرایط گوناگون مثل سرویس‌های بهداشتی، استخر، حمام، کفپوش و …شده است.
  • تنوع در طراحی و زیبایی کاشی های سمنان باعث استفاده تزئینی از این کاشی ها شده است.

انواع کاشی سمنان

انواع کاشی سمنان در سه دسته بندی اصلی دیوار، کف و تزئینی تولید می شوند. هر کدام از این کاشی ها دارای مشخصات خاصی هستند که در ادامه به بررسی بیشتر آنها خواهیم پرداخت.

  • کاشی دیوار سمنان: یکی از ویژگی های موجود در انواع کاشی دیوار سمنان، تنوع بالای آن در طراحی می باشد. متناسب با نیاز و خواسته کاربر، انواع کاشی دیوار سمنان در ابعاد و طرح های متنوع به بازار عرضه می شوند. این کاشی ها از مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و فشارهای بیرونی برخوردارند.
  • کاشی کف سمنان: در ساخت کاشی های کف سمنان نیز مانند سایر دسته بندی ها، می توان تنوع طراحی را مشاهده کرد. مقاومت در این نوع کاشی ها از اهمیت بیشتری برخوردار است و به همین دلیل محصولاتی با ماندگاری بالا ساخته می شوند. این کاشی ها قابلیت تحمل وزن های سنگین را دارند. از این کاشی ها می توان به عنوان کفپوش در مکان های مسکونی، عمومی، تجاری و اداری استفاده کرد.
  • کاشی تزئینی سمنان: نمونه های تزئینی یکی از کاشی های خاص سمنان به شمار می آیند که زیبایی منحصر به فردی دارند. این کاشی ها با تنوع طرح و رنگ برای ایجاد نقش و نگار در دیوار و کف استفاده می شوند. طراحی این کاشی ها نسبت به سایر نمونه ها جذاب تر بوده و معمولا در ابعاد ریزتر ساخته می شوند. به کمک این کاشی ها می توان طرح های مختلفی را در کف و دیوار ساختمان ها ایجاد کرد.

رنج قیمت کاشی سمنان

یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید کاشی سمنان، رنج قیمت آن می باشد. تنوع بالای محصولی باعث شده تا قیمت هر کدام از کاشی های سمنان نیز با توجه به ویژگی ها و کاربردی که دارد، متغیر باشد. قیمت اصلی کاشی های سمنان معمولا با توجه به نوسانات موجود در بازار و شرایط شرکت تولید کننده مشخص می شود. از دیگر موارد تاثیر گذار روی رنج قیمت کاشی سمنان نیز می‌توان به نوع محصول، کیفیت و ماندگاری آن و همچنین جنس محصول اشاره کرد.

رنج قیمت کاشی سمنان در مقایسه با نمونه های خارجی، بسیار به صرفه و ارزان است. این کاشی در دسته بندی مدل های مرغوب ایرانی قرار داشته که کاربرد گسترده ای در مکان های مختلف دارد. نمایندگی های اصلی و فروشگاه های عرضه زیادی در کشور جهت فروش این محصول فعالیت دارند. برای خرید این محصول در حجم های عمده و خرد می توان با هر کدام از نمایندگی های معتبر کاشی سمنان یا شرکت اصلی ارتباط گرفته و محصول را در کمترین زمان ممکن خریداری کرد.

معرفی کاشی استخری سمنان

کاشی استخری سمنان یکی از محصولات خاص به شمار می آید که قابلیت استفاده در مکان های مرطوب و همیشه خیس را دارد. ویژگی منحصر به فرد این کاشی ها در مقایسه با سایر نمونه ها، جذب آب و رطوبت در حد صفر می باشد. این ویژگی باعث کاربرد گسترده این نوع از کاشی در استخرها و مکان های مشابه شده است. کاشی استخری در ابعاد کوچک و به صورت لعاب دار تولید می شود که در ساخت آن از خاک سفید نیز استفاده شده است. ساخت این کاشی با حرارت و دمای بالا در مدت زمان طولانی باعث می شود تا جذب آب و رطوبت توسط این نمونه محصولی به صفر برسد.

کاشی سمنان که مخصوص استخر می باشد، دارای ابعاد مختلف و به صورت چهارگوش و شش گوش ساخته می شود. تنوع رنگی نیز در ساخت این کاشی‌ها به کار می‌رود که از پرطرفدارترین رنگ‌های آن می توان به آبی، سفید و سرمه ای اشاره کرد. نمونه های ریز این کاشی ها قابلیت استفاده در کارهای تزئینی مثل تزیین گلدان ها را نیز دارند.

کاربرد کاشی های سمنان

دامنه وسیعی از کاربرد انواع کاشی سمنان در مکان ها و شرایط گوناگون باعث طراحی و تولید نمونه های مختلف محصولی شده است. از کاربردهای گسترده این کاشی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • به عنوان کفپوش در کف مکان های مسکونی، تجاری و عمومی
  • استفاده در نمای ساختمان ها با هدف تزئین و زیبایی
  • در کف و دیواره مکان های دارای رطوبت و همیشه خیس مثل استخرها، سرویس های بهداشتی و حمام
  • دیوار و کف هتل ها و رستوران ها
  • بانک ها و مکان های مشابه اداری
  • حیاط و پارکینگ مکان های مسکونی و اداری
  • پیاده روها
  • و…

نکات مهم در خرید کاشی سمنان

اگرچه کاشی سمنان یکی از مرغوب ترین نمونه های محصولی در حوزه کاشی و سرامیک به شمار می آید ولی توجه به برخی از نکات هنگام خرید آن الزامی می باشد. مهمترین نکات هنگام خرید انواع کاشی سمنان عبارتند از:

  • ابتدا باید مشخص شود که کاشی برای چه مکانی و با چه هدفی استفاده خواهد شد. کاشی های سمنان در نمونه های دیوار، کف و تزئینی تولید می شوند که هر کدام ویژگی ها و کاربرد خاص خود را دارند.
  • خرید از یک فروشگاه یا نمایندگی معتبر مهم است و باید به آن توجه داشت. فروشگاه های زیادی در سطح کشور اقدام به عرضه کاشی های سمنان می کنند که همگی کیفیت و شرایط لازم را ندارند. خرید از یک مرکز فروش معتبر می‌تواند مزیت‌هایی مثل خرید محصول با قیمت مناسب، کیفیت بالا و استفاده از خدمات پس از فروش را داشته باشد.
  • قبل از خرید باید نسبت به سالم بودن کاشی ها مطمئن بود و شرایط تعویض محصول در صورت ترک خوردگی از طرف نمایندگی فروش وجود داشته باشد.
  • تعداد کاشی هایی که خریداری می شود باید با توجه به مساحت و ابعاد مکان مورد نظر باشد. توجه به کیفیت و ماندگاری کاشی ها باید در اولویت خرید قرار گیرد.
  • طرح و رنگ کاشی سمنان نیز از دیگر موارد مهم در انتخاب محصول است. با توجه به شرایط و موقعیت مکان باید مناسب ترین رنگ را خریداری کرد.

کاشی ارگ سمنان نمونه ای از نماد این شهر در صنعت کاشی از زمان های بسیار دور می باشد. در تزئین این بنای تاریخی از کاشی های رنگارنگ استفاده شده که ظاهر منحصر به فردی به بنا داده است. به کمک هنر کاشی کاری، می توان مناره های هفت رنگ زیبایی را در بخش جنوبی آن مشاهده کرد. طراحی کاشی هایی که در حال حاضر توسط شرکت تولیدکننده کاشی سمنان عرضه می شوند، الهام گرفته از این بنای تاریخی می باشند که به عنوان کاشی ارگ سمنان نیز معرفی می شوند.

در وردست نیز می‌توانید انواع کاشی سمنان را مشاهده نمایید: مشاهده انواع کاشی سمنان

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب