logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
سناریو در خانه هوشمند

معرفی 5 سناریو در خانه هوشمند

سناریو در خانه هوشمند:

یکی از بهترین امکانات در خانه هوشمند این است که کاربر بتواند بنابرنیازهای متفاوت خود مجموعه ای از اتفاقات را به صورت همزمان با فشردن یا لمس یک کلید و یا ارسال یک پیامک از هر نقطه دنیا کنترل کند و این کار با اجزای سناریو در خانه هوشمند میسر می شود.

به عبارتی دیگر به مجموعه کارهایی که با فشردن و یا لمس یک دکمه به صورت خودکار و پشت سر هم انجام می شود سناریو گفته می شود.

مهم ترین سناریوهای به کار رفته در خانه هوشمند عبارتند از:

  • سناریوی ورود به منزل
  • سناریوی خواب
  • سناریوی خروج از منزل
  • سناریوی سفر
  • سناریوی مهمانی

طراحی مناسب و استفاده بهینه از هر قطعه در خانه هوشمند می تواند در کاهش چشمگیر مصرف انرژی، زیبایی ساختمان، آسودگی و امنیت ما تاثیر به سزایی داشته باشد.

سناریوی ورود به خانه Back Home:

این سناریو بر طبق برنامه ورود به منزل، قبل از رسیدن به خانه، سیستمهای سرمایش و گرمایش را فعال کرده و دما را به حد دلخواه می رساند که این امر اثر به سزایی در صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد داشت. در این سناریو در خانه هوشمند، همچنین سیستم امنیتی در هنگام ورود به منزل طبق سناریوی ورود غیر فعال خواهد شد و می توان اعمالی مثل روشن شدن قهوه جوش، چای ساز و بالارفتن پرده ها، پخش موزیک، جمع شدن پرده های برقی و تنظیم دمای منزل روی 25 درجه سانتی گراد را به انجام رساند.

سناریوی خواب Sleep Mode:

در این سناریو تمام چراغ ها خاموش شده و فقط چراغ خواب ها روشن می شود و تمامی پرده ها نیز بسته خواهند شد. در صورت باز شدن درهای ورودی خانه و پارکینگ باعث به صدا درآمدن آژیر می شود.

سناریوی خروج از خانه Exit Home:

این سناریو در خانه هوشمند مشابه سناریوی سفر است با این تفاوت که برای خروج از خانه در مدت کم و در حدود چند ساعت این حالت فعال می شود. تنها تفاوت این سناریو با سناریوی سفر، عدم بستن شیر آب و گاز در خانه می باشد. هنگام خروج از خانه، با اجرای این سناریو، چراغ همه اتاق ها خاموش، پرده ها بسته،  سیستم سرمایش و گرمایش به حالت صرفه جویی می رود و اگر فراموش شده باشد که اتو و چای ساز خاموش شود، کافی است تا به راحتی با گوشی تلفن همراه از راه دور برق این دو وسیله قطع شود.

سناریوی سفر Travel Mode:

فقط کافی است که هنگام خروج از خانه کلید سناریوی سفر را بزنید. خانه هوشمند می تواند شیر اصلی آب و گاز، چراغ ها و سیستم تهویه را قطع کند. کلید، وسایل برقی در خانه به جز یخچال و فریزر را خاموش می کند، پرده ها را می بندد، دوربین های مداربسته، سیستم اعلام سرقت و سیستم اعلام و اطفاء حریق را فعال می کند و درها را قفل می کند.

این امکان وجود دارد که خانه هوشمند در نبود صاحبخانه، با روشن و خاموش کردن تصادفی چراغ ها، باز و بسته کردن پرده ها و روشن کردن تلویزیون فضای حضور صاحبخانه را شبیه سازی کند تا توجه سارقین به نبود صاحبخانه برای مدت طولانی جلب نشود.

در خانه هوشمند با توجه به استفاده بهینه از تجهیزات، طول عمر مفید آنها افزایش می یابد.

 

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب