logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
اینترنت اشیا

همه چیز در مورد اینترنت اشیا (IOT)

اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیا معادل IOT مخفف عبارت Internet of Things مفهومی جدید در دنیای مدرن می باشد که نقش حیاتی در شکل دهی ساختمان های هوشمند با یکپارچه سازی فناوری های متنوع، بازی می کند و یک اتفاق عجیب را رقم می زند. انسان ها می توانند با اشیاء ارتباط برقرار کنند.

ساختمان های هوشمند، از سیستم IOT بهره می برند تا بتوانند به مدیریت بهینه منابع و ارتقا عملکردی ساختمان بپردازند. ساختمان های هوشمند مجهز به اینترنت اشیاء از سنسورها و دستگاه های وصل شده کمک می گیرند تا بتوانند به پایش عواملی از جمله دمای فضا، امور امنیتی و حتی تحلیل و آنالیز اطلاعات جهت بهره وری بیشتر بپردازند. بنابراین می توان گفت، یکپارچه سازی اینترنت اشیاء با ساختمان های هوشمند، موجب تسهیل وظایف مرتبط با ساختمان می گردد و تحول تبدیل خانه های سنتی به منازل هوشمند را رقم می زند.

در IOT یک حافظه ابری (Cloud)، وجود دارد که تمام تجهیزات مربوطه به این حافظه متصل می شوند، ورای آنکه این تجهیزات از لحاظ موقعیت مکانی در کجا قرار دارند.بنابراین این سیستم، یک سیستم Global محسوب می شود و هدف اصلی کنترل تجهیزات به صورت جهانی است.

 

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب