logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
گودبرداری

گودبرداری و 5 نوع زمین

انواع زمین از نظر گود برداری:

1. زمین دستی، نرم بیلی، ماسه و شن:

این نوع زمین ساده ترین نوع زمین برای انجام خاکبرداری و گودبرداری بوده و این نوع عملیات به سهولت در آن قابل انجام اند. منظور از لفظ (زمین دستی) یا بعضا (خاك دستی)، زمینی است که خاك آن به صورت دستی و با دست یا همان بیل ریخته شده است.(نه به صورت طبیعی در طول سال های دراز و گذشت فرسایش و تحكیم خاك). خاک این نوع زمین ها، با فشار پا و بیل به سادگی قابل برداشتن می باشد.

2. زمین لجنی:

این نوع زمین ها از نوع خاك های ریزدانه می باشد. آب در این نوع زمین ها بسیار زیاد بوده و به همین دلیل، زمین لجنی نام گرفته است. میزان آب در میان دانه های خاك این نوع زمین ها به قدری زیاد است که ماشین آلات خاکی روی آن، تحت اثر وزن خود در خاك فرو خواهند رفت.

3. زمین کلنگی:

این نوع زمین ها، اگرچه باز هم زمین سختی نیست، اما از دو مورد بالایی سخت تر است. خاك این نوع زمین ها به کمك کلنگ کنده و با بیل برداشته می شود. البته این زمین ها به اندازه ای سخت نیست که پس از ضربه کلنگ، آثار کلنگ روی خاک آن دیده شود. به همین دلیل پس از هر ضربه کلنگ روی این نوع خاك، یك توده خاك خواهد ریخت.

4. گودبرداری در زمین دج

یکی از سخت ترین خاک ها مربوط به زمین دج است که حتی با کلنگ هم به سختی می توان خاک آن را جدا نمود و در هنگام کندن رد کلنگ در آن باقی می ماند. بهترین راه برای خاکبرداری در این زمین ها، استفاده از دج بر است.

5. گودبرداری در زمین سنگی:

زمین‌های سنگی همان طور که از نام آن‌ها پیداست، از سخت‌ترین نوع زمین‌ها برای حفاری و گودبرداری به شمار می‌آیند. برای حفاری این نوع زمین از ماشین‌های حفاری عظیمی و یا مواد منفجره باید استفاده کرد.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب