logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
کشاورزی در ارتفاع!

7 مزیت کشاورزی در ارتفاع!

ظهور برج‌های کشاورزی در شهرها:

کشاورزی در ارتفاع از آنجا نشات می گیرد که در محیط‌های شهری، نیاز به تأمین مواد غذایی پایدار و کارآمد یکی از موارد مهم در زنجیره تامین مواد غذایی در جهان به شمار می آید. در سال های اخیر برج‌های کشاورزی عمودی به عنوان یک راهکار نوآورانه در این زمینه ظاهر شده‌اند.

با توجه به فضای محدود شهری و افزایش نیاز به مواد غذایی، برج‌های کشاورزی عمودی به ویژه در مناطق شهری بی‌نظیر به نظر می‌رسند و نیاز به تأمین مواد غذایی پایدار و کارآمد را مرتفع می سازند.  این ساختارها، به کشاورزان این امکان را می‌دهند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، محصولات خود را در داخل یک ساختار عظیم و عمودی کشت کنند. این ساختمان‌های بلند به جای استفاده از فضاهای وسیع در زمین، از ارتفاع بهره‌مند می برند و به عنوان یک پاسخ به نیازهای مدرن شهری در زمینه کشاورزی ایجاد شده اند.

این برج‌ها از فناوری‌های اتوماسیون، نورپردازی هوشمند و سیستم‌های آبیاری نوین بهره‌مند هستند تا به حداکثر تولید و بهینه‌سازی منابع بپردازند. همچنین، برج‌های کشاورزی عمودی (کشاورزی در ارتفاع) به عنوان یک نماد از تلاش برای تحول در کشاورزی و معماری شهری، به سوی یک آینده پایدارتر هدایت می‌شوند.

برج های کشاورزی عمودی یا همان کشاورزی در ارتفاع، 7 مزیت کلیدی دارند:

  1. کاهش مصرف چشمگیر آب، که با توجه به نوع محصول میتواند تا 90 درصد به کاهش مصرف، در آبیاری میوه ها و سبزیجات منجر شود.
  2. مقدار پایین مصرف برق در کشاورزی در ارتفاع با توجه به اینکه برج با پمپ های شناور تجهیز شده است.
  3. از مزیت های مهم دیگر میتوان به صرفه جویی در مصرف فضا، اشاره کرد که برخلاف کشاورزی متعارف به جای اشغال فضای گستره، از فضای عمودی با تراکم بالا بهره گرفته میشود.
  4. از محاسن این روش می توان به افزایش مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها به دلیل بهره گیری از رشد بر روی برج های ایروپونیک (کشت بدون خاک) اشاره کرد.
  5. با توجه به عدم نیاز سم پاشی متداول، مقادیر بالاتری از فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان ها در گیاهان یافت می شود. در بعضی مواقع در صورت لزوم این کار با استفاده از فرمول های ارگانیک انجام می شود.
  6. با توجه به چند منظوره بودن برج های قابل کشت در کشاورزی در ارتفاع، گیاهان میتوانند در فضای باز و سرپوشیده با نورهای ال ای دی و همچنین سقف ها اجرا شوند.
  7. با توجه به کارگیری تکنولوژی ایروپونیک و پیشرفته برای پرورش گیاهان، نیاز به نیروهایی با دانش بسیار بالا در زمینه کشاورزی نیست.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب