logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
عایق حرارتی در سقف های شیبدار

محل قرارگیری عایق حرارتی در سقف های شیبدار

محل قرارگیری عایق حرارتی در سقف های شیبدار:

این سقف ها، از عناصر سبک ساخته می شوند. لذا محل قرارگیری عایق حرارتی بااهمیت نیست و این سقف ها مشارکت چندانی در تامین اینرسی حرارتى ساختمان ندارند. اگر سقف تخت زیر سقف شیبدار اجرا شود، عایق حرارتی می تواند روى هر كدام از سقف ها اجرا شود. با توجه به محل اجرای عایق حرارتی، دو دسته بام وجود دارد. بام سرد و بام گرم. اگر عایق حرارتی روی سقف کاذب افقی باشد، بام سرد و اگر عايق رطوبتى بالاى فضای زیر شیروانی و در امتداد بام شیبدار باشد، بام گرم نامیده می شود.

همچنین سقف شیبدار را باید آب بند كرد. در عين حال بايد لايه های خارجی سقف تهويه شوند تا رطوبت نفوذى احتمالی سریعا خشک شود.

عایق حرارتی در سقف های شیبدار از داخل:

  • در این حالت، عایق حرارتی پس از پوشش سقف شيبدار يا روى سقف كاذب نصب مى شود. در صورت استفاده از عايق هاى معدنی، نصب بخاربند مورد نیاز خواهد بود. در روش عایق از خارج در مناطق گرم و مرطوب، در ساختمان با نیاز انرژی زیاد، در صورت نیاز به لایه بخاربند، لایه بخاربند باید به طرف دیگر عایق حرارتى منتقل شود.

عایق حرارتی در سقف های شیبدار از خارج:

  • در این حالت، عایق حرارتی روی سازه ی سقف شيبدار نصب می شود. لذا وجود لایه هوای تهویه شده بین عایق حرارتی و پوشش نهايي سقف مهم است. در روش عایق از خارج در مناطق گرم و مرطوب، در ساختمان با نیاز انرژی زیاد، در صورت نیاز به لایه بخاربند، لایه بخاربند باید به طرف دیگر عایق حرارتى منتقل شود.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب