logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
عایق حرارتی کف

دلیل استفاده از عایق حرارتی کف و 2 حالت استفاده از آن

دلیل استفاده از عایق حرارتی کف و دو حالت مختلف آن:

چرا باید از عایق حرارتی برای کف ها استفاده کنیم؟

اگر کف بر روی هوا باشد، اختلاف دمای دو طرف زیاد خواهد بود و نیاز به عایق کاری سراسری کف است. اکر کف روی خاک باشد، اجرای عایق کاری حرارتی پیرامونی می تواند کافی باشد. در این حالت، فشردگی و خرابی عایق به دلیل فشار لایه های کف وجود دارد و لازم است از عایق های حرارتی ارتجاعی مثل پشم های معدنی با چکالى بسيار بالا و ضخامت كم استفاده شود.

راه حل دیگر، استفاده از لقمه ها و تکیه کاه هایی برای انتقال نیروها بدون فشردن عایق ها می باشد. در این روش در مناطق گرم و مرطوب، در ساختمان با نیاز انرژی زیاد، در صورت نیاز به لایه بخاربند، لایه بخاربند باید به طرف دیگر عایق حرارتی منتقل شود.

2 حالت مختلف عایق حرارتی کف:

  1. به صورت میانی:

در این روش ضخامت کفسازی کمتر می شود. جرم حرارتی مفید جدار نیز افزایش می یابد. در این حالت، فشردگی و خرابی عایق به دلیل فشار لایه های کف وجود دارد و لازم است از عایق های حرارتی ارتجاعی مثل پشم های معدنی با چگالی بسیار بالا و ضخامت کم استفاده شود. راه حل دیکر، استفاده از لقمه ها و تکیه کاه هایی برای انتقال نیروها بدون فشردن عایق ها می باشد. در روش عایق میانی در مناطق گرم و مرطوب، در ساختمان با نیاز انرژی زیاد، در صورت نیاز به لایه بخاربند، لایه بخاربند باید به طرف دیگر عایق حرارتی منتقل شود.

       2. به صورت خارجی:

اگر کف بر روی هوا باشد، با توجه به عدم اعمال بار كفسازى روى عایق، امكان استفاده از عایق های ضخیم با چگالی کم وجود دارد. در این حالت، اینرسی حرارتی ساختمان به حداکثر می رسد. در حالت کف روی خاک، توصیه می شود از عایق هایی که به هیچ وجه جاذب آب نیستند استفاده شود. در روش عایق از خارج در مناطق گرم و مرطوب، در ساختمان با نیاز انرژی زیاد، در صورت نياز به لايه بخاربند، لايه بخاربند بايد به طرف ديكر عايق حرارتى منتقل شود.

 

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب