logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
تابلو برق

تابلو برق، ویژگی و 4 ویژگی آن

تابلو برق، ویژگی و کاربردهای آن:

 

تابلو برق، واحدی است که در آن تجهیزات الکتریکی، مانند قطعات، کلیدها، فيوزها، رله‌ها، محافظ‌ها و دیگر اجزاء کنترلی و حفاظتی جمع‌آوری می‌شوند. این تجهیزات به منظور کنترل، توزیع و محافظت از شبکه‌های برقی و وسایل مصرفی نصب شده در ساختمان‌ها، مراکز صنعتی، تأسیسات عمومی و … استفاده می‌شوند.

 

ویژگی‌ها و کاربردهای تابلوبرق:

 

کنترل:

تابلوهای برق امکان کنترل دسترسی به برق را در مناطق مختلف فراهم می‌آورند. با استفاده از کلیدها و دیگر تجهیزات کنترلی، می‌توان جریان برق را قطع یا وصل کرد.

حفاظت:

در صورت وقوع خطراتی مانند افزایش جریان، کاهش ولتاژ یا قطع یک فاز، تجهیزات محافظ در تابلوبرق فعال شده و قسمت مربوطه از شبکه را قطع می‌کنند تا از خرابی‌های تابلو برق و حوادث ناگهانی جلوگیری شود.

توزیع:

تابلوهای توزیع برق به وسایل و دستگاه‌ های مختلفی که نیاز به برق دارند، جریان می‌دهند. به واسطه این توزیع منظم، اطمینان حاصل می‌شود که هر بخش به میزان نیاز خود به برق دسترسی داشته باشد.

عیب‌یابی:

در صورت بروز مشکل در یک قسمت از شبکه، تابلو برق کمک می‌کند تا مکان و نوع مشکل را شناسایی و رفع کنیم.

در طراحی تابلو برق باید به نکات مختلفی توجه شود. انتخاب مواد و قطعات مناسب، محل نصب مناسب تابلو، دسترسی آسان به قطعات برای تعمیر و نگهداری و اطمینان از ایمنی کلی سیستم از جمله مسائل مهم در این زمینه است.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب