logo-horizontal-v2-persian-light-bg
جستجو
آهن آلات در ساختمان سازی

آهن آلات در ساختمان‌سازی

آهن آلات در ساختمان‌سازی:

آهن آلات یکی از مؤلفه‌های اصلی در پروژه‌های ساختمانی هستند که نقش مهمی در استحکام و پایداری سازه‌ها دارند. برخی از این محصولات عبارت‌اند از:

 

میلگرد ساده:

استفاده شده در کارهای اسکلت بتنی و تقویت سازه. میلگردهای ساده بیشتر به عنوان میلگرد حرارتی ساتفاده می شوند و دارای سطح صاف بدون آج هستند.

 

میلگرد آجدار:

با آج های روی سطح آن که به چسبندگی با بتن کمک می‌کند، معمولاً در اسکلت‌های بتن آرمه و برای تقویت سازه‌های بتنی استفاده می‌شود.

 

تیرآهن و ورق:

استفاده در ساخت اسکلت‌های فلزی و ساختمان‌های چند طبقه‌ای. پروفیل‌های فلزی با توجه به شکل قطع مربع، مستطیل و غیره تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

قوطی:

معمولاً به عنوان یک عضو تحمل‌کننده بار در سازه‌های فلزی استفاده می‌شود.

 

نبشی و ناودانی:

به منظور تثبیت و اتصال قطعات فلزی به یکدیگر و یا در زوایای سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

وال پست:

ورق‌های فلزی که به شکل طولی و مستطیلی پیچیده شده‌اند و در ساختمان‌سازی، به خصوص در بخش‌هایی که نیاز به عضوی نسبتاً نازک ولی مقاوم دارند، از جمله نگهداشتن دیوارهای پیرامونی و داخلی استفاده می‌شوند.

 

با استفاده مناسب از این موارد ک هشامل پروفیل های متنوع و میلگردها هستند، می‌توان سازه‌های مستحکم و دوام‌ آوری طراحی و اجرا کرد.

وردست به عنوان دستیار خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی، همواره سعی دارد تا بروزترین مطالب و اخبار حوزه ساختمان را در اختیار مخاطبانش قرار دهد و بدین ترتیب، گامی بلند در جهت افزایش آگاهی، دانش فنی و ارتقاء کیفیت و کارایی پروژه‌های ساختمانی کشور بردارد.

جدیدترین مطالب